joi, iunie 27, 2024
spot_img

Cifră de afaceri dublă, planuri de extindere la Hiarom

Producătorul autohton de suprastructuri, macarale personalizate și echipamente de construcții feroviare HIAROM urmărește o masivă extindere a capacităților sale de producție din vestul Capitalei, în contextul unei dublări a cifrei de afaceri în ultimii ani. Planuri de extindere la Hiarom.

Compania a organizat joi Ziua Porților Deschise, prilej cu care a prezentat planurile sale de viitor și produsele sale, atât mass-media, cât și partenerilor de afaceri.

„Am plecat acum câțiva ani de la o cifră de afaceri de 6-7 milioane euro, am crescut la 10 milioane euro, mergem spre 12 milioane euro”, a spus Cătălin Dragomir, director general al companiei Hiarom, firmă care și-a început activitatea ca partener al companiei suedeze Hiab, parte a grupului Cargotec.

O consecință a afacerilor în dezvoltare, spațiile actuale au devenit neîncăpărătoare în doar câțiva ani (actualul sediu datează din perioada pre-pandemie) și insuficiente. Suprafața actuală deținută în zona comunei Dragomirești, aproape de șoseaua de centură a Capitalei, respectiv 15.000 mp va fi extinsă cu încă 6000 mp și va avea loc o reorganizare a halelor de producție, depozitare etc.

Planuri de extindere la Hiarom și de protecție a mediului

Totul se va face cu o atenție deosebită acordată protecției mediului și tehnologiilor ce asigură sustenabilitatea dezvoltării. Vorbim de investiții în panouri fotovoltaice (250 de mii euro investiți în 450 de panouri fotovoltaice care asigură energia electrică de consum propriu 10 luni din 12), parc de mașini electrice, sisteme moderne de alimentare cu apă, canalizare, construcții eficiente energetic etc.

Dedicată țelului său de a impune noi standarde în toate domeniile de activitate abordate, HIAROM investește major și în sustenabilitate. În ultimii ani, sediul companiei a fost dotat cu 400 de panouri fotovoltaice care generează 210 kWh, sistem de încălzire cu pompe de căldură și va avea în curând o cabină de vopsit cu panouri radiante alimentate cu electricitate. În plus, flota de vehicule proprii înglobează an de an noi mașini electrice pentru încărcarea cărora au fost instalate 20 de stații dedicate.

Toate acestea asigură o bună poziționare a companiei în fața unor clienți din vestul Europei care la rândul lor sunt auditați energetic.

În ceea ce privește activitatea de producție propriu-zisă, Hiarom are un business interesant. Cu un performant compartiment de proiectare – inginerie, Hiarom este integrator în echipamente tehnologice și utilaje de construcții feroviare a unor subansamble fabricate de producători mondiali consacrați, precum Caterpillar (motoare Statele Unite), Volvo și Renault (vehicule rutiere), HIAB, Jonsered (echipamente ridicare), Railtech România pentru partea de sudare șină etc.

Echipamentele fabricate pot fi întâlnite pe șantiere din vestul Europei, Asia (Filipine), iar exportul a constituit grosul business-ului companiei, cel puțin până în prezent. Secretul reușitei este dezvoltarea unor soluții, produse croite strict la cererea clienților, pe baza cerințelor acestora și cu o calitate ridicată a serviciilor oferite (service). Echipamentele de la clienți de regulă pot fi depanate de la distanță, în cloud, ceea ce duce atât la micșorarea costurilor, cât și la o promptitudine mare în soluționarea cererilor.

Departamentul de proiectare asigură soluții inovatoare. Joi HIAROM a prezentat platforma unui vehicule hibride destinat accesului în tuneluri, inclusiv inundate. Din cauza umezelii propulsia electrică este inutilizabilă și periculoasă. Aceasta este asigurată de motoare hidraulice propulsate de pachete de baterii Li-Ion încărcate la rândul lor de motoare termice.

Un alt produs prezentat joi a fost o drezină de mare viteză (80 km/oră) realizată pentru CFR SA, aceasta fiind prima drezină de acest fel produsă după 1990 în România. Tot joi, Hiarom și Contrail au prezentat o mașină de sudare a căii ferate, ce poate efectua suduri ale șinei în câteva zeci de secunde.

Participanții la HIAROM Open Day au mai putut descoperi automacaraua telescopică AT-40 care, montată pe un camion MAN 8×6, poate ridica 40 de tone și are o lungime totală a brațului de 37 de metri, trailere modulare Goldhofer – unul dintre ele fiind  printre cele mai mari utilaje de acest fel comercializate vreodată în România, autobasculante KH-Kipper 8×4, diverse echipamente de ridicare și transport produse de compania suedeză HIAB, partenerul de lungă durată al HIAROM, camionul șină-șosea Volvo cu cinci axeo premieră pentru HIAROM – echipat cu container pentru sudarea automată a șinelor, moderna drezină dotată cu benă basculabilă și macara telescopicăun utilaj destinat lucrărilor de întreținere a căilor ferate și, desigur, echipamente ale celor mai noi parteneri HIAROM – France Elevateur, parte a grupului Versalift, și GT Trailerso nacelă pentru lucrul la înălțime și, respectiv, un ansamblu de transport format dintr-un camion Volvo și o remorcă tandem cu prelată.

Istoria companiei

Compania HIAROM Invest și-a început drumul pe piața din România, în 2007, ca importator al mărcii suedeze HIAB, parte a grupului Cargotec. 

Cu un nucleu format din ingineri români, absolvenți ai Universității Tehnice de Construcții din București, compania a reușit chiar din primii ani de activitate să se impună prin produse de înaltă calitate, un departament service aflat întotdeauna la dispoziția clienților și o filosofie de afaceri modernă și competitivă.

Încă din anul fondării, HIAROM a reușit să stabilească un nou standard pe piața macaralelor, atrăgând tot mai mulți clienți și având rezultate mult peste așteptări pentru o firmă aflată la început de drum într-un segment de piață foarte specializat și competitiv.

Debutul crizei financiare mondiale – care a redus major în 2008 piața camioanelor din România și, în consecință, pe cea a vehiculelor specializate – a oferit HIAROM șansa de a-și orienta activitatea și către alte domenii, sărind etapele de dezvoltare propuse inițial, și devenind carosier.

Piața foarte nișată și aflată în continuare în criză a împins HIAROM către accelerarea ritmului de dezvoltare și abordarea unor noi domenii de activitate, precum preluarea importului în România al produselor Goldhofer – companie germană producătoare de semiremorci pentru transport agabaritic și KH Kipper –  cel mai mare producător polonez de basculante peste 12 T.

În 2010, HIAROM proiectează, asamblează și livrează primele remorci forestiere, iar în 2012 începe dezvoltarea unui vehicul specializat șină-șosea care a deschis calea către industria feroviară.

În drumul către creștere, HIAROM a continuat să își utilizeze capitalul uman foarte performant – specializat în mecanică, hidraulică, automatizări, confecții metalice etc. – și, în 2013, a livrat un camion șină – șosea care transporta echipamente pentru sudura căii ferate. Realizat după un proiect propriu, vehiculul a îndeplinit cu brio cerințele beneficiarului. Atât de bine, încât acesta, o mare companie franceză din industria feroviară, a revenit cu noi comenzi destinate șantierelor pe care le are în diferite țări din întreaga lume.

Apreciată pentru calitatea produselor, proiectele unice și flexibilitatea în abordarea proiectelor speciale, HIAROM a devenit tot mai căutată de companiile din sectorul feroviar. Portofoliul de clienți s-a extins rapid către companii mari și foarte mari odată cu majorarea gamei de produse. Astfel a început producția și livrarea de drezine, shuntere și vehicule multifuncționale (VMS) cu dimensiuni și specializări diferite, mai întâi către companii din afara României și, ulterior, către tot mai multe firme cu activitate pe piața internă, inclusiv Căile Ferate Române (CFR).

Pe măsură ce transportul feroviar din România se modernizează și se extinde, tot mai multe companii apelează la specialiștii HIAROM pentru realizarea de vehicule și echipamente dedicate instalării, întreținerii și reparării șinelor de cale ferată. Această amplificare a activităților din domeniul feroviar și deschiderea de noi șantiere oferă HIAROM posibilitatea de a colabora cu tot mai mulți constructori români, oferindu-le utilaje specializate de cea mai bună calitate, după proiecte proprii, care se pliază pe cerințele acestora.

Mai mult decât atât, HIAROM își extinde competențele și către realizarea de macarale portuare. Demarat în 2015 cu o macara amplasată la Cernavodă, acest sector de business devine tot mai important de la un an la altul. Compania a livrat în anii trecuți și o macara portic, adaptată la cerințele clientului, pentru șantierul naval din Varna, iar în 2022 a fost pusă în funcțiune o a treia macara portuară la Mangalia.

În 2023 au fost incluse în ofertă produsele GT Trailers – mare producător polonez de suprastructuri tip prelată culisantă pentru transport marfă voluminoasă, și France Elevateur (FE) – producător francez de nacele de lucru la înălțime montate pe autoșasiu. 

Toate produsele companiei sunt realizate în colaborare cu firme având tradiție și renume în domeniul în care activează, de la autocamioane, capete tractor, brațe telescopice și sisteme hidraulice, până la piese și componente pentru sisteme de rulare, transport și ridicare.

În viitor, HIAROM vizează extinderea activității de producție atât către sectorul feroviar, cât și către cel al macaralelor și vehiculelor rutiere specializate, menținând totodată la cote înalte activitatea de import, întreținere și reparații pentru produsele HIAB, Goldhofer și KH Kipper.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole