luni, aprilie 29, 2024
spot_img

VIDEO. Chinezii de la CRRC livrează primul tren României

Chinezii de la CRRC livrează primul tren României. Producătorul chinez CRRC a adus primul său tren electric, modelul fiind cel care acum câțiva ani urma să fie livrat Autorității de Reformă Feroviară. 

Mai multe surse consultate de Club Feroviar au confirmat informația că rama, având trei vagoane, a ajuns deja in România și pleacă marți spre București. El este destinat operatorului Astra Trans Carpatic.

Se speră ca trenul să intre în operare în aproximativ un an, până atunci urmând să treacă testele necesare pentru piața europeană. Trenul ar urma să plece marți de la Constanța spre București, au mai spus sursele noastre.

Chinezii de la CRRC livrează primul tren României

În urmă cu trei ani, CRRC a oferit primele informații privind trenul pe care l-ar fi livrat României. CRRC Qingdao Sifang Co., Ltd. a obținut ISV – Declarație intermediară de verificare – pentru STI (Specificații tehnice pentru interoperabilitate) pentru proiectul de prototip SFEMU-EU01, arăta atunci producătorul într-un comunicat de presă.

„Certificarea STI este certificarea de admitere a produselor pentru piața UE, iar trecerea acestei certificări este condiția prealabilă pentru intrarea produselor pe piața UE. Acordarea ISV-ului de proiectare este un pas solid în vederea globalizării sintagmei Made by CRRC Sifang”, spunea compania.

Câteva date prezentate de producătorul chinez în comunicatul său de presă. Viteza maximă de funcționare a trenului este de 160 km/h. „Este un produs reprezentativ, sigur, fiabil și confortabil, îndeplinirea celor mai recente cerințe STI privind coliziunile, protecția mediului și prevenirea incendiilor. Cu boghiul independent pentru fiecare unitate, trenul are o întreținere convenabilă și o rată ridicată de utilizare a spațiului interior. Trenul este echipat cu două sisteme de semnalizare independente, care poate trece automat în funcție de modul semnalului de la sol. Trenul se bazează pe tehnologie cu podea joasă, ușa cu deschidere largă, dispozitivul de compensare a distanței platformei și rampa mobilă sunt adoptate pentru tren, aducând confort pasagerilor. Sunt furnizate diverse funcții și interfață om-mașină ușor de utilizat, satisfacerea nevoilor diversificate ale călătoriilor contemporane”, arată producătorul chinez.

Trenurile nu au mai fost livrate României deoarece un act normativ adoptat de guvernul Florin Cîțu a interzis participarea firmelor din țări ce nu au acorduri de achiziții publice cu România la procedurile de achiziții. CRRC a acționat în judecată România, iar procesul (o cerere de opinie privind speța) are loc și în prezent la Curtea de Justiției a Uniunii Europene. CRRC a fost asociată la procedura de achiziție chiar cu Astra Vagoane Călători, companie din grupul economic ce include și Astra Trans Carpatic.

Mai multe fotografii ale trenului sunt disponibile aici.

În situația în care CRRC Sifang China va câștiga una dintre cele două licitații curente organizate de ARF pentru trenuri electrice regionale și interregionale, trenurile vor fi singurele livrate pe piața românească. Aceasta deoarece cât de curând Guvernul va promova modificări ale legislației achizițiilor publice care vor interzice accesul companiilor chineze (în fapt, companii din state terțe ce nu au semnate acorduri privind achizițiile cu UE) pe piața românească.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole