spot_img
miercuri, decembrie 1, 2021
spot_img

Chinezii construiesc legătură feroviară de două ore între Belgrad și Budapesta

Construcția unui nou tronson al căii ferate Belgrad-Budapesta din Serbia a început luni în cadrul unei ceremonii la care au participat președintele sârb Aleksandar Vucic, ministrul maghiar al afacerilor externe și comerțului Peter Szijjarto și ambasadorul chinez în Serbia Chen Bo. Ceremonia a avut loc la Novi Sad, Serbia.

Lucrările la tronsonul de 108 kilometri a căii ferate de mare viteză, care merge de la Novi Sad până la punctul de trecere a frontierei Kelebija din nordul Serbiei, au fost lansate de către Vucic, Szijjarto, Chen Bo și un reprezentant al companiei China Railway International, subsidiară China State Railway Group.



 

Această secțiune de cale ferată va include pasaje subterane, pasaje supraterane și alte infrastructuri. Viteza de circulație pe linia lungă de 350 de kilometri va fi de 200 de kilometri pe oră.

Vorbind la ceremonie, Vucic a subliniat importanța căii ferate pentru dezvoltarea viitoare a Serbiei și a lăudat legăturile amicale atât cu China, cât și cu Ungaria. „Ne vom bucura de asta și va aduce beneficii atât prin construcție, cât și prin salarii și pensii mai mari, un nivel de trai mai ridicat și un viitor mai bun pentru copiii noștri”, a spus el. Partea sârbă a căii ferate va fi finalizată în trei ani, a spus Vucic, în timp ce Szijarto a anunțat că secțiunea maghiară a căii ferate, care are 167 de kilometri, ar trebui să fie terminată înainte de 2025.

Linia ferată Belgrad-Budapesta, care are o lungime totală de 350 de kilometri, va permite oamenilor și mărfurilor să circule între capitalele Serbiei și Ungariei în aproximativ două ore, a explicat Vucic. Între timp, Szijarto a subliniat că Ungaria și Serbia așteaptă cu nerăbdare cooperarea cu China, deoarece consideră că aceasta va contribui la creșterea standardului de viață în țara lor.

Oficiali chinezi au declarat că este „un proiect emblematic al cooperării dintre China și țările Europei Centrale și de Est (CEEC) și o parte importantă a coridorului european de transport și a Rutei expres terestră și maritimă China-Europa”. „Acest lucru este de mare importanță pentru Inițiativa Belt and Road și pentru coordonarea acesteia cu strategiile europene de dezvoltare”, a spus un oficial chinez. „Construirea căii ferate Serbia-Ungaria va aduce beneficii Chinei, Serbiei și Ungariei, tuturor țărilor ECE și întregii Europe”. Odată ce tronsonul aflat în construcție este finalizat, întreaga porțiune sârbă a căii ferate va fi operațională pentru viteze de până la 160 de kilometri pe oră.

Spre deosebite de Ungaria și Serbia, România s-a plasat în mandatul premierului Florin Cîțu într-un avanpost UE impotriva implicării Chinei în proiecte de infrastructură feroviară și rutieră sau in achiziții finanțate din fonduri publice.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole