China și-a prezentat ambițiile feroviare pentru perioada 2021-2035

13 martie 2021

China a lansat schema națională de planificare a transportului larg 2021-2035, care își consolidează obiectivul de a crește rețeaua feroviară națională la 70.000 km de linii de mare viteză și 130.000 km de linii convenționale până în 2035.

transport feroviar China

Aceasta include un accent pe dezvoltarea rețelelor inter-orașe în zonele Jingjinji, Delta Yangtse, Greater Bay și Chongqing-Chengdu. Planul include, de asemenea, explorarea dezvoltării unui sistem MAGLEV care să conecteze marile orașe. China are în prezent două proiecte în desfășurare pentru trenuri MAGLEV capabile să funcționeze la aproximativ 600 km / h, precum și două sisteme operaționale de viteză mai redusă și altele în curs de dezvoltare.

Cinci obiective cheie pentru sectorul feroviar au fost prezentate în cadrul unei conferințe de presă de către Liu Zhenfang, directorul Administrației Naționale Feroviare. Conform planului, primul obiectiv este de a stimula inovația printr-o reformare a sectorului de aprovizionare feroviară. Aceasta va utiliza tehnologii moderne, precum Internet of things, tehnologia 5G, inteligența artificială și alte tehnologii informaționale moderne.

Al doilea obiectiv este de a integra mai bine calea ferată cu alte moduri de transport. Aceasta include dezvoltarea mai multor huburi multimodale; îmbunătățirea integrării cu traficul rutier, maritim și aerian. Este prevăzută optimizarea și ajustarea rețelelor pentru a reduce distanța pe care pasagerii trebuie să o parcurgă între moduri, creând conexiuni logistice fără probleme. Îmbunătățirea calității serviciilor de transport feroviar este un alt obiectiv, care va fi atins printr-un sistem de transport rapid interregional de înaltă capacitate, de înaltă calitate și extrem de eficient bazat pe calea ferată de mare viteză. Aceasta include, de asemenea, lansarea serviciilor de transport de marfă de mare viteză, precum și dezvoltarea serviciilor de transport frigorific de marfă, îmbunătățirea distribuției urban-rurale și crearea de noi produse feroviare de marfă care să răspundă cererii pieței.

Al patrulea obiectiv este dezvoltarea unei căi ferate sigure și ecologice, cu emisii reduse de carbon. Acest lucru se va realiza prin îmbunătățirea siguranței și durabilității infrastructurii și îmbunătățirea nivelului de inteligență și standardizare a echipamentelor de transport, susținute de un sistem de guvernanță feroviar cuprinzător și coordonat.

În cele din urmă, China intenționează să ofere servicii internaționale mai bune. Acest lucru va fi realizat prin promovarea activă a interconectării infrastructurii feroviare cu țările vecine, accelerarea construcției de noi coridoare terestre-maritime în vestul Chinei, îmbunătățirea calității și eficienței serviciilor China-Europa și stimularea în continuare a logisticii internaționale și a canalelor comerciale. (D.C.)