spot_img
miercuri, august 10, 2022
spot_img

China continua proiectul feroviar Drumul Matasii, in Serbia

Prima linie de mare viteză pe care China o va construi în Europa va fi pe teritoriul sârb. Lucrările ar putea începe în noiembrie, anul acesta.

Linia, care va face legatura între capitala Serbiei, Belgrad și capitala Ungariei, Budapesta, este parte a noului proiect Drumul Mătăsii (One Belt, One Road), inițiat de guvernul de la Beijing. Prin acest proiect China vizează facilitarea transportului transcontinental de mărfuri, pe relația Asia-Europa.

Ministrul sârb al Transporturilor, Zorana Mihajlovic, a declarat că țara sa va începe lucrările asupra secțiunii sârbe a liniei de cale ferată, în lungime de 350 de kilometri. Serbia începe lucrările în ciuda unei investigații derulată de către ComisiaEuropeană, referitoare la faptul că Ungaria a încălcat normele Uniunii Europene (UE) privind achizițiile publice. Deoarece Serbia și China nu sunt membre ale UE, ancheta nu le-a împiedicat să continue proiectul.

Proiectul dintre Serbia și Ungaria se ridică la o valoare de 2,5 miliarde euro și prevede modernizarea unei linii existente între cele două țări, dar care în prezent nu mai este utilizată.

Noua cale ferată va putea permite circulația trenurilor de marfă și călători, moderne și electrice, cu o viteză maximă de 200 km/h, reducând timpul de călătorie de la opt ore la trei ore. Calea ferată face parte din Land Sea Express Route, care circulă din portul Pireu din Grecia (dar deținut de către compania chineză Cosco, în urma privatizării portului n.red.), prin Macedonia și Serbia, către Ungaria, și are ca scop accelerarea transportului de mărfuri chinezești din Grecia către Europa Centrală și de Vest.

Ministrul Mihajlovic a declarat că se așteaptă ca lucrările pe porțiunea de 184 kilometri de cale ferată, de pe teritoriul sârb, să se finalizeze în doi ani și jumătate.

Li Manchang, ambasadorul chinez în Serbia, a confirmat faptul că cele două țări urmează să semneze un acord pentru construirea celei de-a doua etape până la sfârșitul lui 2017.

În Ungaria, Comisia Europeană investighează dacă realizarea părții maghiare a liniei de cale ferată Belgrad-Budapesta a încălcat regulile UE care necesită licitații publice pentru proiecte mari de transport. Secțiunea în valoare de 1,5 miliarde de euro din Ungaria a fost aprobată oficial în noiembrie 2015, când Ungaria și China au semnat un tratat bilateral. Acesta a fost finanțat de către Banca de Export și Import din China și derulat de un consorțiu al China Railway International și China Communications Construction Company.

Ultimele Articole