China a convenit alocarea a 400 de miliarde de ruble (6 miliarde de dolari) pentru proiectul liniei de mare viteza Moscova-Kazan, au anuntat Caile Ferate Ruse.
Conform acestei intelegeri, China va oferi un imprumut de 250 de miliarde de ruble (3,8 miliarde de dolari) pentru sectiunea Moscova-Nizhny Novgorod si 150 de miliarde de ruble (2,2 miliarde de dolari) pentru sectiunea Nizhny Novgorod-Kazan. China va oferi si 53 de miliarde de ruble (800 de milioane de dolari) ca finantare prin aport de capital, spune compania.
Proiectul va fi implementat ca PPP, sub forma unui acord de concesiune, iar pana la sfarsitul anului vor fi luate masuri importante.
In aprilie, Caile Ferate Ruse au revizuit costul liniei de mare viteza Moscova-Kazan la 1,2 trilioane de ruble (18 miliarde de dolari), de la estimarea initiala de 1 trilion de ruble (15 miliarde de dolari). Vicepresedintele RZD Alexander Misharin a trimis o scrisoare Ministerului de Transport solicitand 643 de miliarde de ruble (9,6 miliarde de dolari) din partea Guvernului. Cererea de finantare initiala a fost de 505 miliarde de ruble (7,58 miliarde de dolari).
Conform Ministrului de Transport, Maxim Sokolov, constructia liniei ar trebui lansata in 2017.
In mai 2015, China si Rusia au semnat memorandumul de cooperare privind constructia liniei de mare viteza.
Lungimea liniei de mare viteza Moscova – Kazan este de 770 km, ea fiind proiectata pentru o viteza maxima de 400 km/h. In plus, Guvernul rus a aprobat in ianuarie programul licitatiei de material rulant pentru linia de mare viteza Moscova – Kazan. Conform acestuia, licitatia ar trebui lansata in decembrie 2016. Conform programului, fabricarea materialului rulant va incepe in decembrie 2019, iar cel putin 70-80% din componente trebuie sa fie fabricate in Rusia.
Prim vicepresedintele RZD Alexander Misharin a declarat mai inainte ca, initial, vor fi cumparate 29 de trenuri in cadrul proiectului. Mai departe, vor fi achizitionate si operate in Rusia pana la 100 de trenuri de mare viteza.