spot_img
luni, ianuarie 30, 2023
spot_img

China a livrat Indoneziei primul tren de mare viteză

Trenurile fabricate în China pentru prima cale ferată de mare viteză din Indonezia au sosit în capitala Jakarta. Trenurile sunt fabricate de CRRC Qingdao Sifang, companie care a primit interzis de la Guvernul român la toate licitațiile de material rulant.

Atunci când vor fi finalizate, în iunie anul viitor, trenurile rapide Jakarta-Bandung vor asigura  prima legătură feroviară de mare viteză din Asia de Sud-Est, potrivit channelnewsasia.com. Primul lot de trenuri de mare viteză fabricate în China pentru calea ferată rapidă Jakarta-Bandung au sosit în portul Jakarta la finele săptămâni trecute. Acesta cuprinde un set de trenuri electrice de pasageri și un tren de inspecție pentru prima legătură feroviară rapidă din Indonezia, care acoperă o distanță de 142 de kilometri. Trenurile care au părăsit portul Qingdao din provincia Shandong din estul Chinei în urmă cu două săptămâni au fost construite de CRRC Qingdao Sifang, o subsidiară deținută de stat.

Firma va transporta alte 10 seturi de trenuri electrice de pasageri pentru legătura feroviară de mare viteză, care face parte din proiectul de referință al Chinei Belt and Road Initiative (BRI) din Indonezia. Aceasta este și prima dată când trenurile de mare viteză fabricate în China au fost exportate într-o altă țară.



 

O licitație câștigată în fața Japoniei

Fiecare ramă are opt vagoane și poate transporta până la 600 de pasageri. Acesta cuprinde o clasă VIP pentru 18 pasageri, un vagon de clasă întâi care poate găzdui 28 de pasageri, vagoane de clasa a doua pentru 555 de pasageri și un vagon de luat masa. Viteza maximă a trenului va fi de 350 km pe oră și se estimează că va transporta 30.000 de pasageri zilnic. Inițiativa pentru o cale ferată de mare viteză Jakarta-Bandung a început în 2015 și inițial urma să fie finalizată în 2019. Finanțat de China Development Bank, acesta a fost atribuit Chinei după o ofertă competitivă împotriva Japoniei.

Cu toate acestea, proiectul s-a confruntat cu mai multe întârzieri din cauza unor probleme, cum ar fi achiziția de terenuri și restricțiile de sănătate și circulație cauzate de COVID-19. Costul inițial așteptat era de aproximativ 66,76 trilioane de rupii (4,48 miliarde de dolari), dar de atunci a crescut la 113 trilioane de rupii. (foto channelnewsasia.com)

Ultimele Articole