marți, ianuarie 14, 2025
spot_img

Chicago: Metra nu va putea implementa PTC pana in 2018

01-chicagoOperatorul feroviar Metra din zona metropolitana a orasului Chicago a informat guvernul federal al SUA ca nu va putea respecta data limita, anume anul 2018, pentru implementarea sistemului de control pozitiv al trenurilor (PTC) pe toate rutele deservite.
Metra a inaintat in acelasi timp un plan de atingere a anumitor criterii pana in 2018, care i-ar permite guvernului sa ii confere amanarea datei limita de implementare a sistemului PTC pana la finalul lui decembrie 2020. Aceasta extensie a datei limita este permisa daca tot echipamentul PTC este instalat, personalul este format si alte obiective sunt indeplinite pana la finalul lui 2018, obiective pe care Metra crede ca le poate atinge. Potrivit planului Metra, o parte din sistemul de control pozitiv al trenurilor ar urma sa fie operationala pana in 2018.
Operatorul a precizat ca necesitatea de amanare a datei de finalizare a proiectului provine pe de o parte din cauza costurilor impuse de implementarea noului sistem PTC, estimate intre 350 si 400 milioane de dolari, mai cu seama in urma problemelor de finantare. Anul acesta, Metra nu va primi bani de la bugetul de stat pentru programul de investitii capitale de modernizare in valoare de $185,7 milioane de dolari. In consecinta, operatorul a fost obligat sa sisteze proiecte de investitii capitale evaluate in total la 400 milioane de dolari si sa majoreze tarifele pentru a putea acoperi costurile necesitate de implementarea sistemului de control pozitiv al trenurilor.
Un alt motiv al intarzierii il reprezinta faptul ca tehnologia este noua, iar anumite componente au devenit disponibile doar recent, a mai precizat Metra.
La aceasta se adauga faptul ca noua tehnologie trebuie sa functioneze perfect pentru mai multe companii care opereaza pe aceleasi tronsoane, o greutate suplimentara tinand cont ca Chicago este nodul feroviar cel mai aglomerat din SUA.
“In ultimul an, Metra a atras staruitor atentia asupra greutatilor enorme la nivel financiar, normativ, operational si tehnic intampinate in implementarea PTC in reteaua sa, care este cea mai compexa” din SUA, a precizat operatorul.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole