Chicago Transit Authority (CTA) a finalizat prima fază a proiectului Forest Park Branch Rebuild, care va face ca serviciile de transport de-a lungul Blue Line să fie mai atractive, mai accesibile și mai rapide.
În urma finalizării lucrărilor, serviciile de transport au reluat deservirea stațiilor Clinton și UIC-Halsted, operând secțiunile O’Hare (stația aeroportului) – UIC-Halsted și Forest Park – Illinois Medical District (IMD).
Ca parte a proiectului de 268 milioane USD de reconstrucție a secției Forest Park, echipele reconstruiesc complet 4,8 km de cale ferată, între stațiile LaSalle și IMD, demolarea și reconstrucția completă a stației Racine pentru a respecta liniile directoare moderne privind accesibilitatea și modernizarea sistemului de tracțiune care furnizează energie electrică sistemului și care va duce la îmbunătățirea fiabilității serviciului.
Ca parte a primei faze a lucrărilor, secțiunea de cale ferată de 4,8 km și sistemul de drenaj subiacent dintre stațiile UIC-Halsted și LaSalle au fost complet demontate și reconstruite.
În cadrul celei de-a doua faze, echipele vor reconstrui calea ferată între stațiile IMD și UIC-Halsted.
După finalizarea lucrărilor la calea ferată, se va redeschide intrarea auxiliară Loomis St. a stației Racine. Intrarea principală a stației Racine va rămâne închisă și se preconizează că se va redeschide la sfârșitul anului 1924, moment în care intrarea auxiliară Loomis St. se va închide pentru reconstrucție până în 2025.
Prima fază a proiectului este finanțată de o combinație de resurse locale și de stat, inclusiv Rebuild Illinois, TIF și obligațiuni CTA. Este nevoie de fonduri suplimentare pentru a avansa fazele viitoare ale reconstrucției ramurii Forest Park, care, în total, este estimată la 3 miliarde USD, inclusiv lucrările din faza I.
Sucursala Forest Park a liniei albastre a primit unele îmbunătățiri de la deschiderea sa în 1958. După șase decenii de utilizare intensă, șinele de-a lungul întregii ramuri și-au depășit durata de viață utilă. Acest lucru a dus la faptul că aproape 80% din ramură se află în zone de încetinire, ceea ce cauzează întârzieri de serviciu. Mai mult, doar patru din cele unsprezece stații, sau 36%, de-a lungul ramurii sunt accesibile persoanelor care folosesc scaune cu rotile sau alte dispozitive de mobilitate. Întregul proiect implică reconstrucția a șapte stații pentru a le face să respecte orientările moderne de accesibilitate.