spot_img
miercuri, noiembrie 30, 2022
spot_img

CGMB a discutat rectificarea bugetară la PMB și proiecte de modernizare a liniei de tramvai

Consilierii generali ai municipiului București au discutat vineri în ședință proiectul de rectificare bugetară la PMB (pe care însă nu l-au aprobat) și mai multe proiecte pentru modernizarea liniilor de tramvai. Lungirea peroanelor de pe linia tramvaiului 41 se scumpește cu peste o jumătate de milion de lei.

În cadrul rectificării bugetare, se propune suplimentarea cu 529.000 de lei a sumelor alocate pentru modernizarea peroanelor de pe linia 41, pe care urmează să fie introduse în circulație noile tramvaie livrate de Astra Vagoane Călători Arad. În forma sa actuală, bugetul PMB prevede pentru această investiție suma de 4,971 milioane de lei, iar după rectificare ea ar urma să crească la 5,5 milioane de lei.

„Modernizare peroane pe traseul liniei de tramvai 41, HCGMB nr. 717/2018, HCGMB 278/02.06.2022, conform indicatori tehnico-economici aprobați, creditele de angajament se majorează de la 6.960 milioane lei la 8.585 milioane lei. Se introduc cheltuieli aferente studiilor de fezabilitate și alte studii obiectivului de investiții <Extindere linie tramvai bucla Mezeș – Complexul Comercial Colosseum>, sector 1 al Municipiului București – SF, credite de angajament 1.800 milioane lei”, se arată în proiect.



Rectificare bugetară la PMB. Se ia în calcul prelungirea liniei tramvaiului 5

Tot aici, se ia în calcul și prelungirea traseului liniei 5 de tramvai, de la Aeroportul Băneasa la Băneasa Shopping City (mall-ul fugarului Puiu Popoviciu): „Se introduc cheltuieli aferente studiilor de fezabilitate și alte studii la obiectivul de investiții Lucrări de amenajare linie de tramvai și stații aferente între capatul tramvaiului 5 din strada Grațioasă și Complexul Comercial Băneasa, sector 1 al Municipiului Bucuresti – SF, credite de angajament 1.575 mii lei. Se introduc cheltuieli aferente studiilor de fezabilitate și alte studii pentru obiectivul de investiții Modernizare si accesibilizare peroane stații – DALI, credite de angajament 60 de milioane de lei”.

Trebuie precizat faptul că aceste proiecte nu primesc practic decât o alocare bugetară de 1.000 de lei fiecare, prin proiectul de rectificare, urmând ca ”grosul” banilor să fie prevăzut, cel mai probabil, în bugetul pe anul viitor.

În ansamblu, bugetul pentru acest an al PMB propune să crească la capitolul venituri cu suma de 101.937 mii lei, până la valoarea de 6.422.901,11 lei.

Modernizări de linii de tramvai, pe agenda ședinței CGMB

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București se mai află și patru proiecte privind modernizarea liniilor de tramvai, după cum urmează:

  • Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici faza D.A.L.I., pentru obiectivul de investiții “Modernizare linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu”

Valoare totală fără TVA: 17.652.588,95 lei.

  • Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici faza D.A.L.I., pentru obiectivul de investiții “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersecția cu B-dul. 1 Decembrie 1918 până la cap terminal Republica”

Valoare totală fără TVA: 59.134.889,34 lei.

– Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici faza D.A.L.I., pentru obiectivul de investiții “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Mărășești între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie”

Valoare totală fără TVA: 32.740.894,88 lei.

– Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici faza D.A.L.I., pentru obiectivul de investiții „Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului între B-dul. Camil Ressu și Strada Baba Novac”

Valoare totală fără TVA: 10.076.622,86 lei.

  • Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici faza DALI, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timișoara între Strada Valea Cascadelor și terminal CET Vest”

Valoare totală fără TVA: 64.371.125,51 lei.

Cea mai mare parte a acestor tronsoane va fi folosită pentru circulația noilor tramvaie livrate de Astra Vagoane Călători Arad.

”Avem ultimul set de indicatori tehnico-economici pentru modernizarea liniilor tramvai. Cu totul sunt 16 tronsoane, totalizând cei 52 de kilometri care mai sunt de modernizat din reţeaua de tramvaie existentă a Municipiului Bucureşti. În proiectul de rectificare (de pe ordinea de zi a şedinţei CGMB – n.red.) găsim şi modificarea listei de investiţii, astfel încât în zilele următoare să putem declanşa licitaţia pentru toate aceste tronsoane, începând cu liniile 40, 55 şi 5, continuând cu celelalte. În cursul lunii august vom ieşi în sistemul de achiziţii publice cu toate liniile de tramvai care mai sunt de modernizat”, a declarat primarul general, Nicuşor Dan, la începutul şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Ultimele Articole