vineri, octombrie 11, 2024
spot_img

CFR scoate câștigătoare în Port Constanța tot asocierea BAWI – Swietelsky

A recalculat și i-a ieșit tot aia. După ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a obligat-o să reevalueze oferta Strabag exclusă la licitația Port Constanța, lot 2 prioritatea 4, Regionala CFR Constanța a găsit calea de a da contractul tot către asocierea BAWI – Swietelsky, ultima companie cunoscută pentru mita dată în trecut Guvernului.

Regionala CFR Constanța a atribuit contractul de modernizare a Port Constanța, lot 2, prioritatea 4 către asocierea BAWI – Swietelsky, valoarea acestuia fiind de 84,51 milioane lei, potrivit datelor prezentate aici în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

În vara acestui an, Regionala CFR Constanța a desemnat câștigătoare oferta asocierii menționate, după ce a exclus compania Strabag pe motiv că nu ar fi dus la îndeplinire corespunzător un contract  de drumuri.

La începutul verii acestui an, Strabag a contestat excluderea sa, cerând anularea adresei prin care a fost scoasă din procedura de atribuire, anularea raportului procedurii de atribuire, obligarea CFR SA, Regionala Constanța, la reevaluarea „temeinică și legală” a ofertei depuse de Strabag.

În contestația depusă, Strabag a arătat că rezilierea contractului de drumuri (un drum național din Oltenia în perioada 2010-2011) în urma căreia s-a emis un certificat constatator negativ a avut loc nu din vina sa, ci a firmei asociate Delta ACM, pentru că nu era îndeplinită la acel moment condiția responsabilității asociaților în solidar și că există hotărâri judecătorești care consfințesc acest lucru. Strabag a depus toate diligențele pentru îndreptarea situației și garanțiile depuse asigură absența oricăror pagube provocate autorității contractante de atunci (Direcția Regională de Drumuri Craiova). Comisia de licitație a CFR Constanța nici măcar nu a solicitat Strabag informații suplimentare privind speța ce a dus la etichetarea ofertei drept necorespunzătoare.

Atribuirea contractului ar indica faptul că oferta Strabag a fost reanalizată, dar că a pierdut ca punctaj sau a fost din nou exclusă pe alte motive.

Ce presupun lucrările la Port Constanța

Lucrările presupun înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, având drept rezultat readucerea liniilor și a aparatelor de cale în parametrii instrucționali, în vederea redeschiderii acestora pentru exploatare cu vitezele prevăzute, în condiții de deplină siguranță. Lucrările aferente Priorității 4 – LOT 2 constau în înlocuirea suprastructurii căii ferate pe un număr de 17 linii, totalizând 7,647 km. De asemenea, vor fi înlocuite 38 de aparate de cale în stațiile Port A, Port B și Mol V. În cadrul lucrărilor, pe cele 17 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat, iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile. Au fost depuse două oferte, astfel:

  • Ofertant unic: Strabag, Terț: Strabag Rail a.s., Subcontractanți declarați: Rotermit, ISAF-Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA și SC Sircuc Construcții Feroviare SRL Brașov.
  • Asociere: BAWI Construction (fosta Wiebe România) (lider), Swietelsky Construct, Subcontractant declarat: Construcții Feroviare Mureș SA.

Amintim că ”favorite” la executarea lucrărilor din primele priorități din Portul Constanța au fost Wiebe (redenumită Bawi) și Swietelsky.

Una dintre companiile câștigătoare, mituitoare a Guvernului

Ciudat este faptul că în timp ce Strabag este descalificată pentru un contract de drumuri de acum 14 ani, compania Swietelsky nu are nicio problemă că administratorul ei Josef Hornegger a dat mită oficialilor români într-un contract de reabilitare a căilor ferate, fiind condamnat la trei ani închisoare. La momentul respectiv Swietelsky era asociată cu Wiebe, companie transformată în actuala Bawi.

Viclenia sistemului judiciar a fost aceea că pentru a fi exclusă dintr-o licitație o firmă trebuie să fi fost condamnată penal, ori în cazul contractului în cauză toată lumea a fost condamnată, și anume ministrul de Finanțe, Sebastian Vlădescu, administratorul Swietelsky, Josef Hornegger, numai firma austriacă nu, ca și cum administatorul austriac ar fi dat șpaga în numele său, nu al firmei pe care o conducea.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole