joi, iunie 27, 2024
spot_img

CFR SA vrea să cumpere sediul IPTANA pentru a muta acolo Regionala București

După ce a pierdut în 2010 proprietatea asupra sediului său Palat CFR, CFR SA visează să găsească bani de împrumutat pentru a cumpăra sediul IPTANA, societate în insolvență. În aceasta ar vrea să mute Regionala București a CFR SA a cărei activitate se desfășoară în Gara de Nord.

Compania națională CFR SA vrea să mute Regionala București din incinta Gării de Nord București în clădirea IPTANA care va fi licitată peste câteva zile de către CITR, administratorul judiciar al societății IPTANA.

Clădirea IPTANA, sediul companiei omonime, se află în imediata vecinătate a Palatului CFR, imobil în care își desfășoară activitatea Ministerul Transporturilor, Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale, Metrorex și conducerea centrală a CFR.

Până în 2010, clădirea Palat CFR SA s-a aflat în proprietatea companiei de infrastructură. În toamna acelui an, sub bagheta ministrului Transporturilor de atunci, Anca Boagiu, Ministerul Transporturilor a preluat de la CFR SA pachetul de acțiuni deținute la compania Palat CFR în contul unei datorii de 109,25 milioane lei. Originea datoriilor a fost „nejustificarea unor sume de bani alocate sub formă de împrumut”, potrivit unui comunicat de presă de la acel moment al ministerului.

Împrumut bancar pentru a cumpăra sediul IPTANA

Revenind în zilele noastre, documente consultate de Club Feroviar arată că CFR SA dorește clădirea IPTANA pentru a muta aici sediul Regionalei București. O decizie a AGA din 11 mai 2023 amână dezbaterea privind angajarea de către CFR a unui împrumut bancar destinat achiziției imobilului. Amânarea dezbaterii a avut loc din cauza faptului că CFR SA nu a reușit să prezinte MT toate documentele necesare obținerii unei aprobări.

Nu este însă clar dacă în cele aproape două săptămâni scurse de atunci, CFR nu cumva a reușit să obțină aprobarea Ministerului privind achiziția.

Clădirea este scoasă la licitație de către CITR, administrator judiciar al IPTANA. Această companie s-a aflat și la originea unei pierderi de zece milioane de euro provocate de CFR Marfă în cadrul unui plan de restrucuturare a CET Arad în care s-au ignorat total interesele CFR Marfă. CITR și entități apropiate acesteia au gestionat insolvența CET Arad.

Clădirea urmează a fi scoasă la licitație pe 26 mai, ultimul termen pentru depunerea înscrierilor fiind 25 mai, ora 12.

Achiziționarea Caietului de sarcini este obligatorie pentru participarea la licitație și este în cuantum de 10.000,00 LEI + TVA, împreună cu un bun mobil aflat în interiorul acestuia (Centrală telefonică digitală ”Ericson”)”.

Potrivit anunțului de participare la licitație, disponibil aici, se vinde un teren în suprafață de 560 mp și cladire de birouri, regim înălțime 2S+P+6E+Etaj tehnic, edificată în anul 2010, având o suprafață construită la sol de 403 mp, desfășurată de 3.416 mp și utilă totală de 3.060 mp, situată în București, Bd. Dinicu Golescu nr. 36, Sector 1, (se vinde împreună cu centrală telefonică digitală ”Ericson”, cu un pachet de bunuri mobile și cu un aparat de Forfecare), la prețul de 3.504.154,50 EUR exclusiv TVA.

Clădirea se află sub sechestru asigurator ANAF în sumă de 12,83 milioane lei, mai are pe ea o ipotecă a Administrației Locale de Taxe a Sectorului 1 de 189 mii lei și o altă ipotecă de 3 milioane de lei și 200 de mii de euro pusă de Volksbank/Banca Transilvania.

Este neclar de ce, dacă CFR SA dorește un alt sediu pentru Regionala București nu preia de la CFR Marfă sediul companiei din strada Turda, București, în condițiile în care operatorul de marfă are datorii importante către gestionarul infrastructurii.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole