miercuri, iulie 3, 2024
spot_img

CFR SA vrea o nouă aplicație informatică de alocare a capacităților de infrastructură

Gestionarul infrastructurii, respectiv CFR SA, a lansat în SEAP o consultare a pieței pentru o aplicație informatică de alocare a capacităților de infrastructură.

Aspectele supuse consultării pieței vizează obținerea unui preț de realizare pentru „aplicație informatică pentru alocarea capacităților de infrastructură”, scrie CFR SA în anunț.

CFR SA folosește în prezent pentru alocarea capacităţilor aplicația informatică românească ROUTES care a fost dezvoltată de specialiști din CFR SA în perioada 2004-2014. Din cauza vechimii sale, aplicația a devenit incompatibilă cu noile sisteme de operare și în curând va fi inoperabilă. Alte motive pentru înlocuirea aplicației sunt că aceasta nu mai are asigurată mentenanța, nu permite interoperabilitatea cu alte rețele din statele membre, iar comunicarea cu alte rețele se face manual.

Aplicație informatică pentru interconectarea rețelei

Rețeaua feroviară publică și cea privată administrată de CFR SA acoperă relativ uniform teritoriul României și deservește majoritatea centrelor urbane și economice. Această rețea este conectată la rețeaua feroviară europeană prin intermediul administrațiilor de cale ferată din țările vecine: Ungaria (MAV), Serbia (ZS), Bulgaria (NRIC), Moldova (CFM) și Ucraina (UZ).

CFR SA asigură funcționarea infrastructurii feroviare și gestionează sistemele și instalațiile de siguranță și conducere a traficului în condițiile din HG nr. 581/1998 și ale HG privind aprobarea contractului de activitate al CFR SA. De asemenea, CFR SA efectuează toate lucrările necesare pe infrastructura feroviară pentru asigurarea stării de funcționare a liniilor, instalațiilor și celorlalte elemente ale infrastructurii feroviare, la parametrii stabiliți în condiții de siguranța circulației. CFR asigură funcţionarea infrastructurii feroviare publice prin: a) îndeplinirea ansamblului funcţiilor tehnice, comerciale, economice şi de reprezentare necesare; b) asigurarea stării de funcţionare a liniilor, instalaţiilor şi a celorlalte elemente ale infrastructurii feroviare la parametrii stabiliţi; c) conducerea operativă a circulaţiei trenurilor şi permiterea manevrei; d) repartizarea capacităţilor infrastructurii feroviare şi alocarea traselor pe baza normelor stabilite de Ministerul Transporturilor şi a contractului de acces la infrastructură.

Organizarea circulației trenurilor pe rețeaua feroviară din România se face pe baza planului de mers. Planul de mers stă la baza coordonării operațiunilor de transport feroviar, se întocmește pe o perioadă de un an și este desfășurat pe toate cele 24 de ore ale zilei. Planul de mers conține: graficul de circulație; catalogul de trase; capacitatea alocată pentru mentenanță; rezerva de capacitate; livretele de mers.

CFR SA a mai organizat în luna iunie o consultare pe aceeași temă, dar nu a primit nicio propunere.

IN THE SPOTLIGHT

Avansul șantierelor feroviare în luna mai. Un constructor ”a spart norma”

Club Feroviar vă prezintă, ca de fiecare dată când apar informații noi, avansul șantierelor feroviare pentru modernizarea infrastructurii. Acum, situația aferentă lunii mai 2024...

Ultimele Articole