vineri, august 30, 2024
spot_img

CFR SA va percepe tarif de folosință pe liniile industriale aflate pe terenurile sale

Ministerul Transporturilor modifică reglementările privitoare la construirea, întreținerea, repararea și exploatarea căilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Națională de Căi Ferate C.F.R. – S.A. Noi reglementări pentru liniile industriale.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii propune modificarea reglementărilor privitoare la construirea, întreținerea, repararea și exploatarea căilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Națională de Căi Ferate C.F.R. – S.A., într-un proiect de act normativ disponibil aici.

Ministerul explică faptul că în anul 2004 a intrat în vigoare Ordonanța Guvernului nr. 60/2004 privind reglementările referitoare la construirea, întreținerea, repararea și exploatarea căilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Națională de Căi Ferate C.F.R. – S.A..

Ulterior intrării în vigoare a acestui act normativ au intrat în vigoare numeroase modificări ale organizării sistemului feroviar național, inclusiv Ordonanța Guvernului nr. 14/2023 privind reorganizarea unor instituții publice din domeniul feroviar în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin care Autoritatea de Siguranță Feroviară Română a fost reorganizată ca instituție cu personalitate juridică.

De asemenea, în cuprinsul actului normativ nu se regăsește și obligativitatea întocmirii Regulamentului Tehnic de Exploatare a Liniei Ferate Industriale de către proprietarii de linii ferate industriale care nu exploatează linia ferată proprie, dar aceasta constituie linie de tranzit pentru liniile ferate industriale din amonte.

Care sunt modificările

  • se propun clarificări cu privire la modul de executare a lucrărilor de întreținere, reparație, construire, desființare a liniilor ferate industriale (LFI), inclusiv în privința autorizării acestora;
  • se propune modificarea art. 8 în sensul introducerii și noțiunii de „gestionar de linie ferată industrială”, a actualizării cu legislația de același nivel, de exemplu prin înlocuirea sintagmei ,,Autoritatea Feroviară Română – AFER” cu ,,Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR” unde este cazul, a reglementării faptului că Regulamentul tehnic de exploatare al unei linii ferate industriale se întocmește și pentru liniile ferate industriale a căror linii au doar rol de tranzit pentru gestionarii de linii ferate industriale din amonte, motivat de faptul că este necesară asigurarea condițiilor tehnice și pentru aceste linii ferate industriale de tranzit;
  • se propune modificarea art. 10 – 11 în sensul stabilirii obligațiilor ,,gestionarul liniei ferate industriale”;
  • se propune reglementarea modului de control și inspecție al LFI, inclusiv al instituțiilor responsabile;
  • se propune modificarea art. 12, în sensul stabilirii competențelor atunci când se constată neconformități cu privire la starea tehnică a liniei ferate industriale;
  • se reglementează convențiile de supraveghere;
  • se propune modificarea art.13 în sensul înlocuirii sintagmei ,,proprietarul liniei ferate industriale” cu ,,gestionarul liniei ferate industriale”;
  • se propune modificarea art. 14 și 15 cu privire la permiterea accesului pe LFI și modul de lucru în cazul interzicerii accesului pe LFI;
  • se reglementează condițiile de închidere și desființare a LFI;
  • se propune modificarea art. 18, potrivit atribuțiilor actuale ale AFER și ASFR;
  • se propune modificarea dispozițiilor privind contravențiile, având în vedere că acestea sunt tratate la pct. I din prezentul proiect de Ordonanță a Guvernului, astfel eliminându-se dubla reglementare.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole