CFR SA revizuiește studiul de fezabilitate pentru linia Craiova – Calafat

Craiova-Calafat_cale_ferataLa licitaţia deschisă, organizată la 5 aprilie, au depus documentaţie șase asocieri compuse din firme româneşti şi străine, astfel asocierea Italferr S.p.A. – S.C. Italrom Inginerie Internationala, asocierea SYSTRA S.A. – S.C. IRIMAT CONS, asocierea ACCIONA Ingenieria S.A. – Ardanuy Ingenieria S.A., asocierea CONSIS PROIECT S.R.L. – BAICONS IMPEX S.R.L., asocierea SC OBERMEYER Proiectare Bucuresti S.R.L. – SC OBERMEYER Planen + Beraten GmbH Munchen Germania și Egis Rail S.A.
Reabilitatrea liniei de cale ferată Craiova – Calafat este parte a proiectului global de modernizare a tronsonului feroviar Arad – Timișoara – Caransebeș – Craiova – Calafat, parte componentă a Coridorului Orient/Est-Mediteranean pe teritoriul României.
Obiectivul general al proiectului este modernizarea liniei de cale ferată ca linie simplă, electrificată în sistem de alimentare de 25 kV, controlată de un sistem care sa asigure cerințele de interoperabilitate specificate în normele STI permițând viteze de circulaţie cuprinse între 100 – 120 km/h (pentru trenurile de marfă) și 120 – 160 km/h (pentru trenurile de călători), respectiv introducerea instalațíilor de centralizare electronică/electrodinamică, noi sau reabilitate, după caz, în stațíi șí linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ETCS Nivel 1 și ETCS Nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internațional.
Sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri nerambursabile CEF, în proporţie de 85% şi 15% fonduri de la bugetul de stat, beneficiarul contractului fiind CFR S.A. Valoarea totală estimată a contractului este de 6.539.900 lei (fără TVA), 1,5 milioane de euro, iar durata de valabilitate va fi de 20 de luni de la data atribuirii.