miercuri, iunie 26, 2024
spot_img

CFR SA descalifică oferta Strabag la Port Constanța. Printre favoriți, mituitorii ministrului Sebastian Vlădescu

CFR SA descalifică oferta Strabag la Port Constanța, acceptând doar oferta Bawi (fostă Wiebe). Firmei Strabag i s-a reproșat rezilierea acum 14 ani a unui contract de drumuri.

Război între firmele austriece pentru un contract de aproximativ 20 de milioane de euro pentru lucrări de modernizare în Portul Constanța (prioritatea 4 lot 2). Firma Strabag a fost descalificată, în cursă rămânând asocierea condusă de firma Bawi, una dintre favoritele CFR la lucrările de la malul mării.

Compania austriacă Strabag a depus recent contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, după excluderea sa din licitația pentru lucrări de modernizare a Portului Constanța, Prioritatea 4, lotul 2.

Citește aici cum a câștigat Bawi la prețuri umflate lucrările pe Prioritatea 3

Oferta Strabag, ignorată din start. CFR n-a cerut detalii

Într-o adresa consultată de Club Feroviar, Strabag cere anularea adresei prin care a fost exclusă din procedura de atribuire. Anularea raportului procedurii de atribuire, obligarea CFR SA, Regionala Constanța, la reevaluarea „temeinică și legală” a ofertei depuse de Strabag.

În contestația depusă, Strabag arată că rezilierea contractului de drumuri (un drum național din Oltenia în perioada 2010-2011) în urma căreia s-a emis un certificat constatator negativ a avut loc nu din vina sa, ci a firmei asociate Delta ACM, pentru că nu era îndeplinită la acel moment condiția responsabilității asociaților în solidar și că există hotărâri judecătorești care consfințesc acest lucru. Strabag a depus toate diligențele pentru îndreptarea situației și garanțiile depuse asigură absența oricăror pagube provocate autorității contractante de atunci (Direcția Regională de Drumuri Craiova). Comisia de licitație a CFR Constanța nici măcar nu a solicitat Strabag informații suplimentare privind speța ce a dus la etichetarea ofertei drept necorespunzătoare.

La finele anului trecut, în sistemul electronic de achiziții publice a fost portat anunțul de licitație cu titlul ”Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – LOT 2”. Valoarea totală estimată a contractului este de 90.578.739 de lei, echivalentul a 18,2 milioane de euro, așa cum a scris atunci Club Feroviar.

Contestația Strabag este disponibilă aici.

Ce presupun lucrările

Lucrările presupun înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, având drept rezultat readucerea liniilor și a aparatelor de cale în parametrii instrucționali, în vederea redeschiderii acestora pentru exploatare cu vitezele prevăzute, în condiții de deplină siguranță. Lucrările aferente Priorității 4 – LOT 2 constau în înlocuirea suprastructurii căii ferate pe un număr de 17 linii, totalizând 7,647 km. De asemenea, vor fi înlocuite 38 de aparate de cale în stațiile Port A, Port B și Mol V. În cadrul lucrărilor, pe cele 17 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat, iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.

Au fost depuse două oferte, astfel:

Ofertant unic: Strabag, Terț: Strabag Rail a.s., Subcontractanți declarați: Rotermit, ISAF-Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA și SC Sircuc Construcții Feroviare SRL Brașov.

Asociere: BAWI Construction (fosta Wiebe România) (lider), Swietelsky Construct, Subcontractant declarat: Construcții Feroviare Mureș SA.

Amintim că ”favorite” la executarea lucrărilor din primele priorități din Portul Constanța au fost Wiebe (redenumită Bawi) și Swietelsky.

Ciudat este faptul că în timp ce Strabag este descalificată pentru un contract de drumuri de acum 14 ani, firma Swietelsky nu are nicio problemă că administratorul ei Josef Hornegger a dat mită oficialilor români într-un contract de reabilitare a căilor ferate, fiind condamnat la trei ani închisoare. Viclenia nostru sistemului judiciar a fost aceea că pentru a fi exclusă dintr-o licitație o firmă trebuie să fi fost condamnată penal, ori în cazul contractului în cauză toată lumea a fost condamnată, anume ministrul de Finanțe, Sebastian Vlădescu, administratorul Swietelsky Hornegger numai firma austriacă nu, ca și cum administatorul austriac ar fi dat șpaga in numele său nu a firmei pe care o conducea.

Citește Dosarul Mită la CFR. Josef Hornegger, fostul administrator al Swietelsky, condamnat la trei ani de închisoare

 

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole