După ce Club Feroviar a dezvăluit problemele de la podul Grădiștea, mai exact lucrările neconforme din cauza cărora redeschiderea circulației pe ruta directă București-Giurgiu s-ar putea reporta pentru 2024, CFR SA a ieșit public ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat și a anunțat că lucrarea va fi gata în septembrie.
„61,5% este stadiul fizic de execuție a lucrărilor între Vidra și Comana. Lucrările de infrastructură și suprastructură feroviară executate pe toate cele 4 tronsoane dintre Vidra și Comana, inclusiv reconstrucția podului de la Grădiștea, au ajuns la un stadiu fizic de 61,5%, termenul de finalizare estimat de antreprenor pentru redeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comana (LOTUL I) este luna septembrie 2023”, se arată într-o postare de pe pagina oficială de Facebook CFR Infrastructura, la care opțiunea ”Comentează” a fost dezactivată.
În continuarea postării, se prezintă stadiile fizice de execuție, defalcat, pe componentele proiectului:
Lucrări de infrastructură/suprastructură pe 12,02 km (stația Vidra, de la km 18+180 – stația Comana, km 30+200), lucrări de artă și lucrări conexe pe întregul traseu Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.
Lucrări de artă
– pod peste râul Sabar km 18+272 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m – 34,3 %
– pod peste râul Sabar km 18+411 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m – 37,5 %
– pod peste râul Argeș (1362,10 m) – 51%
– viaduct acces mal drept – direcția Giurgiu – 27 deschideri – 84%
– viaduct acces mal stâng – direcția București – 8 deschideri – 81%
– pod peste râul Neajlov între km 28+364 – km 28+434 – noul tablier va avea deschiderea de 70 m – 30%
Podețe și subtraversări
– podeț km 21+050 – finalizat
– podeț km 22+290 – finalizat
– podeț km 25+491 – finalizat
– podeț km 25+861 – finalizat
– podeț km 27+205 – finalizat
– podeț km 28+951 – finalizat
– podeț km 29+257 – finalizat
– podeț km 29+516 – finalizat
– podeț km 29+933 – finalizat
– podeț km 28+959 – în execuție etapele de armare și cofrare a grinzilor de reazem pentru dalele D5
– 8 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici – finalizate, în execuție ultimele 2.
Construcții civile noi
– stația CF Comana – clădire de călători și clădire CED – 55,44%
– stația Grădiștea – clădire CED – 21,55%.
Problemele de la podul Grădiștea, dezvăluite de Club Feroviar
Publicația noastră a dezvăluit în urmă cu patru zile că inaugurarea liniei București-Giurgiu, pe ruta feroviară directă, prevăzută pentru acest an, se va amâna pentru 2024, din cauza unor lucrări neconforme executate de un subantreprenor al constructorului austriac Porr.
Acesta a notificat deja firma arădeană privind rezilierea contractului, însă întârzierile sunt mari și ele nu vor putea fi recuperate prea curând. Arătam atunci că unele lucrări care figurează ca fiind finalizate vor trebui refăcute, pentru că au o calitate necorespunzătoare, din cauza armăturilor și a tablierelor metalice livrate de firma arădeană PAB Romania SRL.
În atari condiții, stadiul fizic actual, de 61,5%, este doar pe hârtie, căci în teren el va regresa, din cauza necesității de a înlocui unele lucrări executate neconform.