CFR SA anunta noi proiecte cu finantare UE

“Avem in pregatire o serie de proiecte, pentru unele urmeaza sa lansam curand licitatii publice cu studii de prefezabilitate sau de fezabilitate. Referitor la proiectele majore de cale ferata, cele de pe coridorul TEN-T, antreprenorii inregistreaza intarzieri in executie sau predare, insa speram ca vor accelera finalizarea proiectelor. Speram ca la jumatatea lui 2019 sa receptionam aceste proiecte”, a precizat Valentin Dorobantu, directorul general adjunct al CFR SA.

Declaratia a fost facuta cu ocazia participarii la Summit-ul Zilele Feroviare organizat de catre Club Feroviar si Asociatia Industriei Feroviare din Romania (AIF), la Bucuresti, in perioada 16-17 octombrie.

“Pentru atingerea obiectivelor sale de investitii pentru reabilitare de linii si constructii noi, CFR SA are in planificare pentru urmatoarea perioada de finantare europeana un portofoliu de proiecte, aflate in diferite stadii de pregatire, porofoliu ce permite actualizarea in functie de cerintele pietei de transport feroviar”, a punctat Valentin Dorobantu.

Noile proiecte sunt:

  • modernizarea liniei Arad – Timisoara – Caransebes
  • reabilitarea liniei de cale ferata Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes
  • reabilitarea liniei de cale ferata Craiova – Calafat
  • electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj – Oradea – Episcopia Bihor
  • modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera
  • modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti
  • dublarea liniei de cale ferata intre statiile de cale ferata Mogosoaia si Balotesti
  • electrificarea liniei de cale ferata Radulesti – Giurgiu Nord
  • electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj – Coslariu
  • sistem de telegestiune a energiei electrice si de compensare a factorului de putere in substatiile de tractiune
  • modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferata
  • modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta
  • modernizarea sectiunii feroviare Predeal-Brasov
  • modernizarea unor statii de cale ferata din România (47 statii)
  • lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri (etapa II)
  • lucrari de reparatii / modernizari ale liniilor de cale ferata (Bucuresti-Brasov, Timisoara-Arad, Bucuresti-Buzau, Bucuresti-Craiova, Pascani-Iasi, Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Pitesti), pentru asigurarea unei viteze sporite si cresterea calitatii serviciilor de transport feroviar (Quick Wins)
  • modernizarea liniei de cale ferata Ploiesti–Adjud-Focsani–Bacau-Roman-Pascani-Iasi-Frontiera

Pentru proiectul privind electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj – Oradea – Episcopia Bihor, studiul de fezabilitate va fi finalizat in termen de o luna, la fel si pentru linia Arad-Caransebes.

“Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj – Coslariu a primit aprobare acum doua luni, urmeaza sa demaram si studiul de fezabilitate.  Proiectul pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta se afla in studiu de fezabilitate. Din pacate, proiectul privind modernizarea sectiunii feroviare Predeal-Brasov se afla tot in faza studiului de fezabilitate si speram sa putem in curand sa il publicam in SEAP, pentru procedura de atribuire”, a adaugat directorul general adjunct al CFR SA.

“Un proiect extrem de important este modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti. Pentru acesta, vom publica, in scurt timp, documentatia necesara in SEAP, avand in vedere timpul scurt de implementare, pana in 2020. Este un proiect major cu o valoare de 82 milioane de euro. Ca durata de derulare, estimam 14 luni din care 12 luni va fi executia proiectului”, a mai spus Valentin Dorobantu.

Din toate proiectele majore de reabilitare a infrastructurii pe Coridorul Rin-Dunare (ramura nordica), avem 405,18 kilometri finalizati, pe 314,64 kilometri sunt lucrari in derulare. In faza de licitatie sunt 140 de kilometri, iar in pregatire, 133 de kilometri.