CFR SA a decis anularea licitațiilor de reparație a două secțiuni de cale ferată la Regionala Cluj, lucrări ce ar fi fost necesare pentru circulația trenurilor fără restricții. O parte a lucrărilor presupuneau înlocuirea traverselor de lemn cu altele de beton.
Cele două loturi, a căror anulare a licitațiilor a fost anunțată zilele acestea în SEAP, au o valoare cumulată a lucrărilor de peste 3,8 milioane lei.
Este vorba de „Lucrări de înlocuire traverse din lemn cu traverse din beton, pe linia 416 intre statiile Rebrisoara – Ilva Mica de la km 27+543-39+673” și „Lucrări de înlocuire aparate de cale pe beton nr.1 și 2 în stația Silindru pe linia principala 400 Episcopia Bihor – Halmeu”.
Primul lot
Achiziționarea lucrărilor este necesară deoarece acestea nu pot fi efectuate cu personalul propriu, întrucȃt forţa de muncă existentă în prezent este insuficientă pentru executarea lucrărilor de întreţinere şi se propune executarea lucrărilor cu firme autorizate şi agrementate AFER, se scrie în SEAP. Vor fi efectuate lucrări de înlocuire a 1.298 bucăţi de traverse din lemn cu traverse din beton cu prindere elastica, astfel: • Pe zona km 27+543 – 39+673 vor fi înlocuite următoarele materiale de cale:
- 250 buc. traverse din beton cu prindere elastică T 17 W14 placate ( s = 0 mm)
- 136 buc. traverse din beton cu prindere elastic T 17 W14 placate ( s = 0 -10 mm variabil)
- 912 buc. traverse din beton cu prindere elastică T 17 W14 placate ( s = 10 mm);
Al doilea lot
- înlocuire 402 bucăți traverse din beton cu prindere elastică W 14s=0mm
- înlocuire 2 perechi JIL-uri tip 60 lungime 15 m o montare 4 aparate automate de ungere a sinei tip 60
- suduri aluminotermice ale joantelor interioare ale celor doua aparate de cale
Cele două loturi figurează ca anulate „administrativ” fără a fi clar ce reprezintă această anulare administrativă.