spot_img
marți, octombrie 4, 2022
spot_img

CFR SA a desemnat firmele care vor face studiul de fezabilitate pentru linia București-Giurgiu

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat asocierea Baicons Impex SRL- Acciona Ingenieria SA drept câştigătoare a licitaţiei pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră, inclusiv podul de la Grădiștea.

Amintim că podul de peste Argeș de la Grădiștea s-a prăbușit la inundațiile din 2005 și de atunci circulația trenurilor între București și Giurgiu se face pe o rută ocolitoare, pe la Videle. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, originar din Giurgiu, a promis că va face tot ce este posibil pentru ca circulația pe această rută să revină la normal.

Comunicările oficiale au fost transmise tuturor firmelor participante la licitaţia deschisă, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi, după finalizarea perioadei legale de contestaţii. Studiul de fezabilitate va prezenta varianta optimă de traseu şi va propune o planificare a activităților proiectului tehnic printr-o soluție de execuție a lucrărilor pe două loturi:

 – lucrări la podul peste râul Argeș, între stațiile Vidra și Grădiștea (lot I);

– lucrări la infrastructura de cale ferată între stațiile București Nord şi Giurgiu Nord, până la Frontieră (lot II).

 „Pentru Podul Grădiştea sperăm ca studiul de fezabilitate să fie realizat în maximum nouă luni. După acest termen vom demara licitaţia pentru proiectare şi execuţie, iar în doi ani construcția să fie finalizată. Poate acest termen nu este foarte optimist, dar este unul realist. Deși am fost nevoiţi de foarte multe ori să schimbăm scenariile de pregătire, în acest moment putem spune că am găsit soluția optimă pentru realizarea acestui proiect, important nu doar pentru localnici, dar și pentru publicul călător”, a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA.

Sursa de finanţare pentru realizarea studiului de fezabilitate este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea totală estimată a contractului este de 19.267.200 lei (fără TVA), termenul de întocmire a studiului de fezabilitate (cele două loturi) fiind de 18 luni.

de Adrian Bărbulescu

Ultimele Articole