CFR SA a castigat, in prima instanta, litigiul cu consortiul RailWorks

Tribunalul Bucuresti a respins contestatia depusa de catre consortiul RailWorks (format din companiile Aktor, Alstom, Arcada Company si Euroconstruct Trading ‘98), cea referitoare la desemnarea, de catre CFR SA, a asocierii BRASIG Strabag -Swietelsky drept castigatoare a procedurii de licitaţie publică pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, aflate pe secţiunea Braşov – Sighişoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h.

Reamintim ca la 5 iulie, CFR SA a desemnat Asocierea BRASIG Strabag -Swietelsky câştigătoare a procedurii de reabilitare a celor doua subsectiuni.

Oferta financiară a Asocierii BRASIG Strabag – Swietelsky a fost de 3,14 miliarde lei fără TVA, cu aproximativ 40 de milioane de euro mai mult decat oferta clasata pe primul loc, cea depusa de catre consortiul RailWorks.

In consecinta, consortiul a depus, la Tribunalul Bucuresti, o contestatie pentru anularea deciziei CFR SA.

Dupa aceasta etapa, urmatoarea cale de contestatie este Curtea de Apel Bucuresti, cea care va stabili si decizia definitiva.

Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.