CFR prelungește termenul de depunere a ofertelor la podul de la Grădiștea

26 septembrie 2019

 Noul termen de depunere a ofertelor este 14 octombrie, trei săptămâni mai târziu decât cel inițial.

licitația pentru podul de la Grădiștea licitația pentru podul Grădiștea

CFR SA a publicat zilele trecute o erată în Sistemul de Achiziții Publice potrivit căreia ofertele la licitația ”Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ vor putea fi depuse până la 14 octombrie și vor trebui să rămână valabile până la data de 14 aprilie 2020.

Reamintim că  termenele inițiale la depunerea ofertelor și de menținere a ofertelor valabile erau 25 septembrie 2019 și 25 martie 2020.

Cauza amânării este modificarea informațiiloir originale opferite de autoritatea contractantă, după cum precizează CFR în anunțul de erată. Reamintim că lucrarea are în spate un contract care prevede o durată de 82 luni din care: 4 luni proiectare, 18 luni execuție lucrări si 60 luni perioada de garanție.

Lucrările sunt situate între Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), între km 18+180 și km 30+200. De fapt, este vorba de patru poduri feroviare.

Primul pod, de la km 23+607 va fi peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea și asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. Aici este podul prăbușit la inndațiile din 2005. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele cu calea jos. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia București) se vor executa viaducte de acces cu opt deschideri de 30 metri. Pe malul drept al Argeşului (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 de deschideri de 30 m şi trei deschideri de câte 33 m.

Al doilea pod, la km 18+265, va fi peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m. Urmează un alt pod peste râul Sabar, la km 18+402, iar în cazul acestuia noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

În fine, ultimul pod, de la km 28+375, va fi peste râul Neajlov, cu un tablier cu deschiderea de 70 m.

25 septembrie, termenul pentru depunerea ofertelor la licitația pentru podul de la Grădiștea

Valoarea totală estimată a lucrărilor scoase la licitație este de 400.068.617,53 lei fără TVA, compusă din: servicii de proiectare – 11.224.880,20 lei, fără TVA, și execuția lucrărilor – 388.843.737,33 lei fără TVA. Au mai fost prevăzute chltuieli cu publicitatea în valoare de 30.000 de lei. Proiectul va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM.

Valoarea garanției de participare: este de patru milioane de lei și trebuie să aibă o valabilitate de minimum 180 de zile. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 25 septembrie, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la 25 martie 2020.

Vechiul pod s-a prăbușit acum 14 ani

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit la inundațiile din 2005. Presa a scris la vremea respectivă că la prăbușirea podului feroviar ar fi contribuit și faptul că s-au făcut intens excavații în albia râului, pentru materiale de construcții. Localnicii s-au plâns și în anii dinaintea prăbușirii podului că au fost alunecări de teren și că pânză freatică s-a ridicat mult.

Lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. În loc de 74 km, drumul este de 118 km și există două perechi de trenuri directe pe zi, care fac două, respectiv trei ore. În aceste condiții, Bucureștiul nu are o legătură feroviară permanentă, tot timpul anului, cu Sofia, pentru că trenurile ar face prea mult, iar oferta u ar fi atractivă.

Linia Bucureşti – Giurgiu este prima cale ferată din Principatele Române, fiind inaugurată pe 31 decembrie 1869.