CFR Marfa, interesata sa se alature Rutei Trans-Caspice de Transport International

cfr-marfa„Operatorul feroviar national de marfa din Romania, CFR Marfa si Portul Constanta sunt interesate sa se alature Rutei Trans-Caspice de Transport International, o legatura care va asigura transportul de marfa din Vestul Chinei catre Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, Romania  catre Europa Centrala in decursul a 16 zile estimate”, a declarat Mihai Rosca, Sef Departament Relatii Internationale, CFR Marfa, in cadrul Summitului de Investitii Feroviare Railway PRO, organizat de Railway PRO, Club Feroviar si Asociatia Industriei Feroviare din Romania.
Acesta a adaugat ca BDZ Cargo si Caile Ferate Iraniene (RAI) s-ar putea alatura proiectului. Recent, Azerbaijan Caspian Shipping a anuntat ca operatorul feroviar polonez PKP LHS PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (PKP LHS) a devenit membru al Comitetului de Coordonare a Rutei de Transport Internationale Trans-Caspice. De asemenea, Caile Ferate Ucrainiene (Ukrzaliznytsia) elaboreaza un proiect de propunere pentru a se alatura proiectului de transport containerizat folosind Ruta Trans-Caspice de Transport International.
Ruta Trans-Caspice de Transport International (TMTM) a fost initiata de China, Kazahstan si Azerbaidjan cu scopul de a revitaliza comertul strain si transportul de marfa intre China si Europa, prin Asia Centrala si regiunea sudica a Caucazului.
TMTM este o ruta multimodala cu o lungime de 4,766 km care leaga China, Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia si Turcia si ajunge in Europa, destinatia sa finala. Cu o capacitate anuala de 27,5 milioane de tone de marfa containerizata, TMTM este estimat sa transporte pana la 300.000 TEU pana in 2020. Reprezentantul companiei a declarat ca CFR Marfa intentioneaza sa se implice activ in sistemul de transport international atragand volume de transport noi, in special pe ruta China-Europa, deoarece Romania reprezinta o poarta catre Europa. In acest context, elementele cheie pentru Romania includ Portul Constanta, ca cea mai mare si mai diversificata unitate de la Marea Neagra, o infrastructura feroviara si rutiera extinsa, intrarea directa in zona vamala a Uniunii Europene, existenta celor doua coridoare europene (IV si IX) si pretul competitiv in contextul unei piete feroviare de marfa deschise.
CFR Marfa detine o cota de transport feroviar de marfa de 50% si de 8% pentru toate modurile de transport de marfa. Compania are o flota activa de 13.500 de vagoane de marfa (nr. total 32,000) si 385 de locomotive active (nr. total 907). In plus, CFR Marfa are 26 de terminale intermodale, inclusiv un terminal in Portul Constanta.