spot_img
luni, ianuarie 30, 2023
spot_img

Sorin Grindeanu vrea să dea la fier vechi sute de vagoane ale CFR Marfă din Portul Constanța

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, vrea să vândă la fier vechi sute de vagoane ale CFR Marfă din Portul Constanța, care nu mai pot fi folosite.

Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților și Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, au vizitat marți, din nou, Portul Constanța.

„Suntem la a doua descălecare în Portul Constanța. Deja Guvernul, din fondul de rezervă al prim-ministrului a alocat o sumă pentru Portul Constanța. Este evident un efort pe care trebuie să îl facă foarte rapid statul român. Am văzut deja că CFR Marfă, cu toată situația grea, a reușit dublul! Din 180 de vagoane au ridicat dublu. Au eliberat 36 de linii”, a spus Marcel Ciolacu.

Vagoane ale CFR Marfă din Portul Constanța, sub sechestrul impus de ANAF

Întrebat despre soarta vagoanelor rămase în Portul Constanța, Sorin Grindeanu a răspuns că ”dacă nu pot fi transportate, este clar că starea lor este proastă”.

„Nu văd altă destinație decât fier vechi. Cei de la ANAF au sechestru pe vagoane. O să avem zilele viitoare o discuție. Cele 350 de vagoane rămase în Portul Constanța din 700 să poată să fie valorificate rapid și liniile să fie eliberate. Toate cele 700 de vagoane erau sub sechestru. De fapt, sunt mii de vagoane. Nu doar din Port. Din cele 357 de vagoane, să spun mai precis, unele au putut fi transportate. Celelalte nu pot fi momentan transportate”, a precizat ministrul.

„În plus, față de ce a spus domnul președinte Ciolacu, aș relua o idee spusă mai devreme. Urmare a vizitei de acum trei săptămâni aproximativ s-a luat decizia rapid în coaliție. Săptămâna trecută s-au alocat 200 de milioane din Fondul de Rezervă. Jumătate din această sumă pe procedura de urgență pentru reabilitarea a 35 de linii din cele 97 sau 98 nefolosite. Putem, în mod rapid, să le reabilităm. În trei săptămâni s-au întâmplat lucruri bune”, a mai spus ministrul.

El a precizat că din cele 35 de linii, 30 au fost eliberate.

Banii pentru repararea liniilor se dau fără licitație

Joia trecută, premierul Nicolae Ciucă a anunțat alocarea a 200 de milioane de lei pentru infrastructura feroviară din Portul Constanța, după cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar. „Am identificat banii necesari și astfel, prin Hotărârea de astăzi, vom aloca 200 de milioane de lei pentru a putea să operaționalizăm ceea ce ani buni a fost blocat de vagoanele care au zăcut efectiv pe liniile din interiorul infrastructurii feroviare din Portul Constanța și prin această măsură vom putea să mărim capacitatea tuturor activităților de transport din port”, a spus premierul.

Numai că, în acest caz, nu se va face licitație, ci încredințare directă, așa cum prevede un Memorandum guvernamental: „Inițierea de către administratorul infrastructurii, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, a unei proceduri de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare (sublin. ns.) prin aplicarea prevederilor art. 117, alin (1), lit. d) din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, cu modificările și completările ulterioare, pentru contractarea lucrărilor de reparații și întreținere la infrastructura feroviară publică, necesare pentru introducerea în exploatare a primelor 35 de linii de cale ferată. Utilizarea acestei proceduri de excepție este impusă de faptul că nu se poate previziona evoluția evenimentelor generate de conflictul militar din zona Mării Negre care poate escalada și de necesitatea imediată de a crește numărul minim de linii de cale ferată funcționale, care sa îi permită ulterior Portului Constanța operarea cantităților de marfă suplimentare”.

Ultimele Articole