CFR Marfă are director nou

21 noiembrie 2019

Consiliul de Administrație al CFR Marfă l-a numit joi în funcția de director general al companiei pe Traian Preoteasa, în prezent director general adjunct al CFR SA. Până de curând Preoteasa avea o atitudine critică față de modul în care CFR Marfă era condusă. 

Preoteasa a avut mai multe funcții de conducere în societățile de cale ferată, anume director CFR Călători (2001-2005), director general adjunct CFR Călători în 2005, director general CFR SA, 2005-2006, consilier la CFR SA (2006-2017), consilier al ministrului Transporturilor (2017-2018).

În urmă cu puțin timp Preoteasa a informat într-o emisiune TV că a solicitat „personal” insolvența companiei CFR Marfă. El a mărturisit că gestionarul infrastructurii feroviare, CFR SA, a solicitat insolvența companiei CFR Marfă. ”Noi am solicitat, eu personal am solicitat insolvența”, a spus directorul general adjunct. Trebuie spus însă că pe rolul instanțelor nu s-a aflat un proces în care CFR SA să aibă calitatea de creditor și în care să ceară insolvența transportatorului feroviar de mărfuri.

Sursele Club Feroviar au spus că cererea a fost adresată informal ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, care însă nu a fost de acord cu aceasta.

Preoteasa a criticat conducerea CFR Marfă. El spunea că această companie a pierdut 45% dintre contractele de transport în ultimii ani. „Nu a fost nicio restructurare. I-am intrebat:  de ce nu vă încadrați (în costuri – n.red.)? Ei au foarte mulți oameni plătiți în afara contractelor”, spunea Preoteasa.

Preoteasa spunea că datoriile CFR Marfă către ANAF sunt cele mai periculoase și că CFR Marfă ajunge la datorii de trei miliarde de lei dacă se includ și penalitățile, accesoriile. Oficialii Ministerului Transporturilor și ai CFR SA caută modalități de redresare a companiei. Una dintre căîle menționate în urmă cu câteva săptămâni presupunea trecerea unei părți a activelor CFR Marfă la CFR SA în contul datoriilor.

În 2011 Traian Preoteasa a făcut parte dintr-un lot de angajați ai CFR și CNADNR (compania de drumuri și autostrăzi) trimiși în judecată în dosarul gripei aviare, însă a fost achitat în fața ultimei instanțe care a judecat cazul.