CFR Marfă va returna ajutorul de stat în valoare de 380 milioane euro

CFR Marfa_IMG_1108CFR Marfă va returna ajutorul de stat în valoare de 380 milioane euro în anul 2018, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Potrivit acestuia, obiectivul final pentru “a putea scăpa de spectrul acestui ajutor de stat”, care trebuie returnat, este privatizarea companiei, dar nu cu orice preț, ci încercând să se obțină un preț cât mai bun pentru statul român.

”CFR Marfă este într-o situație dificilă după ce, în anul 2013, la ultima încercare de privatizare, i s-a convertit în acțiuni o parte din datorii, iar această privatizare nu s-a finalizat. DG Competition ne-a pus în vedere să găsim niște soluții pentru acest lucru. Soluția ar fi fost returnarea acestor bani, care sunt puțini, către statul român. Este vorba despre 380 milioane de euro. Evident că aceasta ar duce automat la închiderea și lichidarea imediată a companiei. Nu este ceea ce ne dorim”, a spus Costescu.

“Chiar dacă am mai spus-o, nu sunt adeptul privatizării CFR Marfă cu orice preț. CFR Marfă poate fi privatizată ca o finalitate, dar atunci când va deveni o companie atractivă, care să aducă bani la buget prin privatizare. Doar ca să o sacrificăm de dragul de a raporta o privatizare și de a majora bursa de capital, nu, cu siguranță acest lucru nu se va întâmpla. Ceea ce trebuie să facem la CFR Marfă este să ne ocupăm serios de modul în care ea funcționează”, a spus Dan Costescu.

Potrivit ministrului Costescu, noua echipă de conducere a CFR Marfă trebuie să înceapă un proces de restructurare a companiei.

”În prezent, situația este deosebit de dificilă la CFR Marfă, cifrele din ultimele nouă luni arată situația dificilă în care se găsește acum compania. Vom începe privatizarea companiei printr-un plan de măsuri care să asigure eficiența companiei. Nu urmărim doar evaluarea resursei umane ci reorganizarea companiei ținând cont de indicatorii de profit”, a declarat Mihuț Crăciun, directorul general al CFR Marfă, operatorul național de transport feroviar de marfă.

CFR Marfă anunță un plan de reorganizare în vederea reducerii pierderilor și a eficientizării activității.
Astfel, compania de stat anunță elaborarea pe termen mediu și lung a strategiei de dezvoltare durabilă și profitabilă, consolidarea poziției de lider național în transporturile feroviare și dezvoltarea ca jucător important pe piața regională.

CFR Marfă intenționează să aplice un plan de reorganizare și eficientizare care să asigure creșterea semnificativă a veniturilor companiei în paralel cu o reducere și optimizare a costurilor de operare.
În plus, printre obiectivele imediate se numără pregătirea în vederea privatizării planificate pentru 2018.

”Va trebui să analizăm situația actuală a companiei să vedem cum poate deveni profitabilă. Avem de recuperat creanțe mari, va trebui să găsim soluții pentru a recupera urgent acești bani dar pentru asta avem nevoie de un management performant”,  a precizat Crăciun.
CFR Marfă are de recuperat creanțe în jur de 506 milioane lei.

”Planul strategic pe termen mediu și lung va fi dezvoltat alături de o companie de consultanță, utilizând indicatori financiari foarte bine calculați. Prin urmare, în perioada septembrie – octombrie anul acesta vom elabora planul strategic, acesta urmând a fi derulat și implementat pe o prioadă de patru ani.

O parte din plata companiei de consultanță –  pentru elaborarea panului strategic – se va face din rezultatele acestui plan, mai exact la sfârșitul perioadei de implementare a stratgiei și dacă cifrele de performanță se potrivesc cu cele indicate de către compania de consultanță, a menționat directorul general al CFR Marfă.

”Ne dorim ca la sfârșitul lui 2016 CFR Marfă să înregistreze un profit operațional, să nu mai aibă pierderi și, din 2017, să poată înregistra un profit semnificativ, în jur de aproximativ 40 – 50 milioane lei”, a precizat Ministrul Transporturilor, Dan Costescu.