EXCLUSIV CFR IRLU a scăpat de insolvență, după aproape șase ani. Ce spune Traian Preoteasa

23 iulie 2020

După aproape șase ani de zile, CFR IRLU a scăpat de insolvență. Directorul general al CFR Marfă, Traian Preoteasa, spune că va urma o a doua etapă de reorganizare a filialei societății pe care o conduce, după ce România va ieși din starea de alertă.

Adrian Bărbulescu

CFR IRLU a scăpat de insolvență

Societatea Comercială Întreținere și Reparații Locomotive și Utilaje CFR IRLU a fost înfiinţată în anul 2001, prin externalizarea activităţii de reparaţii locomotive din cadrul CFR Marfă, şi realizează lucrări de revizii, reparaţii şi modernizări locomotive atât pentru operatori feroviari locali, cât şi din străinătate.

Solicitarea deschiderii procedurii de reorganizare a societății a fost înregistrată pe 20 august 2014, iar instanţa a aprobat cererea debitorului în același an, pe 3 septembrie. “Admite cererea debitorului. În temeiul art. 71 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă deschide procedura generală împotriva debitorului”, arată decizia publicată la vremea respectivă pe site-ul instanţei. Magistrații au desemnat firma Five SPRL drept administrator judiciar provizoriu. La finele anului 2013, datoriile CFR IRLU se ridicau la 96 milioane de lei.

CFR IRLU a scăpat de insolvență. Traian Preoteasa: ”O veste extraordinară”

”Ieșirea din insolvență a CFR IRLU, după șase ani de zile, este o veste extraordinară. Acesta este rezultatul procesului de reoganizare și restructurare pe care l-am aplicat în cadrul CFR Marfă. Am desființat 100 de posturi de șefi de serviciu din aparatul central și din țară”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al CFR Marfă, Traian Preoteasa.

Potrivit lui, CFR Marfă plătește salariile și obligațiile către terți (inclusiv tariful pentru utilizarea intrastructurii către CFR Marfă) la zi, rămânând doar datoriile istorice. Acestea se ridică la 3,7 miliarde de lei. Potrivit unei evaluări preliminare realizate de KPMG, valoarea companiei de stat este de 4,8 miliarde de lei, fără participații. Dacă le luăm în calcul și pe acestea din urmă, ajungem la o valoare de 5,5 miliarde de euro

”În toamnă, mai exact după ce România va ieși din starea de alertă, va urma o a doua etapă de reorganizare a societății”, a mai spus Traian Preoteasa.

Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul Finanțelor Publice, CFR IRLU a înregistrat în 2018 o pierdere de 6.969.626, echivalentul a aproximativ 1,5 milioane de euro. Tot în 2018, datoriile societății se ridicau la 145.080.531 lei – aproape 130 milioane de euro.