sâmbătă, februarie 17, 2024
spot_img

CFR Călători vinde bilete la trenuri anulate. Și primești mesaj că trenul ajunge la destinație

Operatorul feroviar de stat CFR Călători vinde bilete la toate trenurile, inclusiv la cele anulate. Și, după ce este oficial că trenul este anulat, primești mesaj pe telefon că trenul tău pleacă din stație și, apoi, că te apropii de destinație.

Cazul ne-a fost semnalat și probat de către un cititor al site-ului nostru, care luni dimineață și-a cumpărat un bilet la trenul R 13197 cu plecare din București Nord la ora 15,06 și sosire la București Băneasa la ora 15,14.

Este vorba de așa-numitul ”tren de Dragon”, care circulă între Gara de Nord și Gara Obor, cu trecere pe la Pantelimon Vest, în dreptul complexului comercial Dragonul Roșu.

CFR Călători vinde bilete la trenul de Dragon, chiar dacă se știa că a fost anulat

Cum biletul a fost cumpărat dis-de-dimineață, CFR Călători are întrucâtva circumstanțe atenuante, în sensul că la prima oră nu se știa că trenul va fi anulat. Fapt care ulterior a apărut în sistemul informatic public al CFR SA, pe site-ul Infofer.ro: ”Trenul R 13197 a fost anulat sau este posibil să circule pe o rută modificată. Informații CFR Călători la 0219521 sau 0800884444”.

Nu se știe motivul pentru care cursa feroviară a fost anulată, mai ales că totul s-a întâmplat luni după-amiază, la ore bune după ce CNCF CFR SA a anunțat public că nu mai sunt probleme din cauza viscolului și, apoi, că s-a reluat circulația cu tracțiune electrică pe ruta București-Constanța, așa cum a scris Club Feroviar. Trebuie menționat faptul că garnitura (locomotivă EA plus vagoane etajate) care formează trenul R 13197 urmează în mod normal să fie utilizată apoi la compunerea unui tren Regio care pleacă din Gara Obor cu destinația Fetești.

Una peste alta însă, trenul a fost anulat, așa cum am arătat, iar această decizie este oficială în sistemul informatic al Companiei Naționale de Căi ferate CFR SA. Dar nu și în sistemul informatic al Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA. Și asta pentru că ceea ce a urmat pare a fi o scenă din ”Cascadorii Râsului”.

În țara IT-iștilor, sistemul informatic al CFR SA nu se ”pupă” cu cel al CFR Călători

Cel care a cumpărat bilet de tren pe relația București Nord-București Băneasa nu s-a mai dus în Gara de Nord la ora 15,00 să aștepte trenul, căci văzuse că acesta a fost anulat, și s-a deplasat pe ruta respecctivă cu mijloacele de transport ale Societății de Transport București STB SA. Nu s-a obosit nici să solicite returnarea banilor prin aplicație, fiind vorba doar de 3,40 lei (este posesor de Card TrenPlus), i-a trecut la pierderi. A făcut mai mult pe drum cu autobuzul decât ar fi făcut cu trenul, dar nici asta nu a fost o problemă insurmontabilă.

Numai că, la ora 14,05, a primit pe telefon, prin aplicația CFR Călători, următorul mesaj: ”Plecăm spre București Băneasa. La ora 15,06 plecați din București Nord cu trenul R 13197. Veți ajunge în București Băneasa la 15,14”. O oră mai târziu, a mai primit un mesaj: ”Plecăm spre București Băneasa. Nu aveți locuri rezervate, vă așezați oriunde la călătoria din București Nord cu R 13197 la 15,06. Urmăriți tabela de plecări din stație pentru linia de garare. Veți ajunge în București Băneasa la 15,14”.

La ora primirii mesajului, trenul figura deja ca fiind anulat. Nu-i nimic, căci peste alte cinci minute a primit ul alt mesaj: ”Ne apropiem de București Băneasa. La 15,14 este sosirea programată în București Băneasa”.

Cu alte cuvinte, în țara IT-iștilor, două sisteme informatice ale unor companii feroviare, ambele de stat, ambele aflate în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, nu sunt conectate. Iar unul dintre ele transmite mesaje eronate, ca și cum trenul nu ar fi fost anulat, ci în circulație.

Ultimele Articole