Autoritatea pentru Reformă Feroviară spune că CFR Călători e singurul operator de transport care ar fi dorit să pună la dispoziție material rulant care să fie modernizat prin PNRR. Ca urmare, CFR Călători va administra procesul de licitație a serviciilor de modernizare finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Marți a avut loc o întâlnire de lucru pentru pregătirea proiectului PNRR de modernizare material rulant la care au participat conducerea Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), reprezentanți ai SNTFC „CFR Călători” S.A. și companii de producție și modernizare material rulant.
Întâlnirile acestui grup de lucru vizează pregătirea proiectului de modernizare material rulant, finanțat prin PNRR. Reamintim faptul că, în data de 28 octombrie, Executivul a adoptat o Hotărârea pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții “Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători”.
Operatorul cu capital integral de stat, respectiv SNTFC „CFR Călători” S.A., a fost singurul din cei șase de pe piața din România care a dorit să pună la dispoziție material rulant pentru acest program. De aceea, „CFR Călători” va administra procesul de licitație a serviciilor de modernizare finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență, spune ARF.
Reamintim însă că ceilalți operatori de transport de călători nu dețin în mare masură locomotive și vagoane separate care să le pună la dispoziție, ci în mare parte rame.
ARF a elaborat studiul de fezabilitate ce stă la baza acestui proiect și are de asemenea rol de coordonare și monitorizare a implementării acestui proiect.
Vor exista 11 proceduri lansate, în funcție de tipul (locomotive și vagoane) și seria de vehicule ce urmează să fie supuse modernizării.
Printre chestiunile dezbătute de participanți s-au numărat diferențele conceptuale dintre reparații și modernizări, standardul de viteză la care trebuie aduse vehiculele incluse în program, nevoia unor studii care să demonstreze diferențele dintre starea curentă a materialului rulant și îmbunătățirile aduse prin modernizare. De asemenea, s-a discutat despre posibilitatea măririi fondurilor alocate în prezent (1,037 miliarde lei), în măsura în care programul este implementat cu succes. S-a convenit ca următoarea ședință de progres să aibă loc în data de 29 noiembrie.