duminică, mai 28, 2023
spot_img

BREAKING CFR Călători retrage locomotivele cu probleme, iar Preoteasa fuge în concediu

Consiliul de Administrație al CFR Călători a decis joi să retragă din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați de sâmbătă seara. Pe de altă parte, directorul general Traian Preoteasa și-a luat două săptămâni de concediu.

„Am decis să retragem din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea implicată în accidentul feroviar din stația CF Galați. De asemenea, vom cere o expertiză tehnică internațională din partea unui expert notificat ERA (Agenția Feroviară Europeană – n.red.). Vrem să aflăm dacă această soluție tehnică reprezintă un pericol pentru siguranța circulației”, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Consiliului de Administrație al operatorului feroviar de stat.



CFR Călători retrage locomotivele cu probleme la graduator

Locomotiva implicată în accidentul feroviar de la Galați, EC 128, cu putere 3400 kW este o Rade Koncar clasa 43, după cum a scris Club Feroviar. Sursele citate au precizat că este vorba de peste 20 de locomotive de acest tip care sunt operate de CFR Călători.

Într-adevăr, o firmă reparatoare de locomotive din Craiova susține că până în 2018 a modernizat 20 de locomotive din acest tip, lucrările de modernizare incluzând „Sistemul de reglare continuă a tensiunii pe motoarele de tracțiune utilizând punți semicomandate în montaj economic cu parametrii energetici ridicați prin care se elimină comutatorul de tip graduator”. Avantajul ar fi „reducerea costurilor de întreţinere şi creşterea duratei de viaţă prin eliminarea graduatorului”, după cum afirmă firma ce a făcut lucrările în Craiova.

Accidentul tragic de la Bârsești din 2016

Accidentul de la Galați nu este singurul de acest fel în care a fost implicată o locomotivă clasa 43.

Un eveniment tragic s-a produs în noiembrie 2016 la Bârsești, când două locomotive ce fuseseră implicate în tractarea unui tren de marfă, ambele deținute de CFR Marfă, s-au ciocnit la o viteză de 73 km/oră după efectuarea unor manevre care le-au adus pe aceeași linie. Locomotiva vinovată a fost atunci Electroputere clasa 40 EA515, care a lovit o locomotivă clasa 43, similară cu cea de la Galați. Accidentul s-a soldat cu decesul a doi mecanici de locomotivă, unul încercând anterior coliziunii să sară din aceasta. Mecanicul a fost găsit fără viață lângă linie la câțiva metri de locomotivă. Celălalt mecanic, aflat în cealaltă locomotivă la postul opus locului de lovire, a fost luat prin suprindere. El a fost rănit grav și a decedat câteva zile mai târziu.

Traian Preoteasa pleacă două săptămâni în concediu

În acest context tumultuos pentru operatorul feroviar de stat, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, căruia mulți îi cer demisia/demiterea, a luat o măsură foarte ”curajoasă”.

El a informat joi membrii Consiliului de Administrație că își va lua concediu de odihnă timp de două săptămâni, începând chiar de mâine, vineri, 31 martie 2023. Mișcarea este una bine ticluită, deoarece, potrivit Codului Muncii, nimeni nu poate fi dat afară dacă se află în concediu de odihnă. Sigur, Traian Preoteasa are un contract interimar de mandat cu CFR Călători, însă chiar dacă acesta va fi retras, măsura va intra efectiv în vigoare abia după ce se va întoarce din concediul de odihnă.

Între timp, i-a lăsat pe membrii Consiliului de Administrație și pe ceilalți membri din conducerea executivă a CFR Călători ”să se spele pe cap” cu problemele tot mai mari cu care se confruntă transportatorul feroviar de stat. Cum ar veni, ”Ura și la gară!”.

Ultimele Articole