CFR Călători a reluat licitația pentru închirierea a 32 de automotoare, la două săptămâni după anularea precedentei.
CFR Călători a relansat în SEAP licitația de închiriere de automotoare diesel (DMU) pentru trenuri de scurt și mediu parcurs” – împărțită în 2 loturi.
Acestea sunt Lot 1 – „Lot I – Închiriere de Automotoare Diesel (DMU) autorizate pentru operarea trenurilor de călători pe infrastructura feroviară publică din România pentru zona București-Craiova” și Lot 2 – „Lot II – Închiriere de Automotoare Diesel (DMU)autorizate pentru operarea trenurilor de călători pe infrastructura feroviară publică din România pentru zona Cluj-Iași”.
Procedura de achiziţie sectorială se va finaliza cu încheierea unui acord cadru de furnizare pentru o perioadă de 36 luni cu unul sau mai mulți operatori economici.
Cele două loturi au fost anulate. Lotul 1 a fost „anulat administrativ” la 27 ianuarie, iar lotul II la 4 martie, căci „toate ofertele, cererile de participare sau proiectele au fost retrase sau au fost considerate inadmisibile (Procedura s-a anulat în baza prevederilor art. 225 alin (1), lit. a), din Legea 99/2016, deoarece nu a fost depusa nicio oferta admisibilă)”.
Oferta depusă de Remarul 16 Februarie și Transferoviar Remarul Active (companie care e condusă de Gigi Gavrilă – fost șef al Autorității pentru Reformă Feroviară), despre care Club Feroviar a relatat aici, a fost considerată necorespunzătoare.
Acum, acordul-cadru se poate încheia cu mai mulți operatori economici pe fiecare lot, numărul maxim va fi de 5 operatori economici. Încheierea contractelor subsecvente este condiţionată de următoarea clauză suspensivă: „Încheierea contractelor subsecvente este condiționată de obținerea acordului de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru utilizarea, la formarea trenurilor cuprinse în Contractul de Servicii Publice aprobat prin H.G. nr. 1453/2022, a automotoarelor Diesel (DMU) ce vor fi închiriate, în maximum 90 de zile de la data semnării acordului cadru. În situația în care entitatea contractantă nu obține acordul de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, acordul-cadru va înceta de drept, fără intervenţia instanţelor judecătoreşti”.
Cantităţi estimate pentru acordul – cadru sectorial Lot I – min. 3 buc AM închiriat – max. 26 buc AM închiriat. Cantităţi estimate pentru cel mai mare contract subsecvent Lot I – min. 5 buc AM închiriat – max. 21buc AM închiriat. Cantităţi estimate pentru Acordul – Cadru sectorial Lot II – min. 3 buc AM închiriat – max. 16 buc AM închiriat. Cantităţi estimate pentru cel mai mare contract subsecvent Lot II – min. 5 buc AM închiriat. – max. 11 buc AM închiriat.
Rutele pe care vor circula automotoarele închiriate
Automotoarele care, cel mai probabil, vor fi închiriate de Traian Preoteasa de la Gruia Stoica, vor circula pe următoarele rute:
- Sărmăşag-Zalău Nord;
- Jibou-Zalău Nord;
- Aleşd-Oradea;
- Satu Mare-Carei;
- Baia Mare-Jibou;
- Baia Mare-Satu Mare;
- Săcuieni Bihor-Sărmăşag;
- Carei-Zalău Nord;
- Sărmăşag-Satu Mare;
- Jibou-Săcuieni Bihor;
- Cluj Napoca-Jibou;
- Oradea-Halmeu;
- Baia Mare-Cluj Napoca;
- Oradea-Timişoara Nord;
- Iaşi-Ungheni Prut;
- Iaşi-Scânteia;
- Iaşi-Vaslui;
- laşi-Bârlad;
- Suceava-Dorneşti-Putna;
- Iaşi-Galaţi.