miercuri, iunie 26, 2024
spot_img

CFR Călători reduce viteza trenurilor cu mult mai mult decât anunțase CFR SA

CFR Călători reduce viteza trenurilor și mai mult decât anunțase CFR SA în ultimele zile, în condițiile Codului Roșu de caniculă în vigoare duminică în mai multe județe.

”CFR Călători informează că urmare a temperaturilor extreme de 39 – 42 de grade Celsius care se vor înregistra pe raza mai multor județe, aflate sub incidența celor două avertizări de temperaturi caniculare de cod roșu și cod portocaliu, viteza de circulație a trenurilor va fi redusă între 30-50 km/h. Circulația trenurilor se va desfășura în condiții de siguranţă, cu reducerea vitezei de circulație a trenurilor, deoarece la nivelul șinei temperatura ajunge și chiar depășește 50-80 de grade Celsius”, se arată într-un comunicat dat publicității duminică după-amiază de operatorul feroviar de stat.

CFR SA anunțase reduceri de 20-30 km/oră

În zilele anterioare, CFR SA anunțase că viteza trenurilor va fi redusă cu 20-30 km/oră în zonele cu temperaturi extreme, așa cum a scris Club Feroviar.

Vineri, administratorul infrastructurii a anunțat că prelungește măsura de reducere a vitezei trenurilor, însă tot cu 20-30 km/oră. ”Pentru menținerea siguranței traficului feroviar pe raza județelor și a Municipiului București aflate sub incidența avertizărilor Administrației Naționale de Meteorologie de Cod Portocaliu și Cod Roșu, de temperaturi de aproape 40 de grade Celsius în aer, prelungim măsura de reducere a vitezei de circulație a trenurilor cu 20-30 km/h față de viteza normală, în zonele aflate sub incidența avertizărilor meteo de temperaturi foarte ridicate pentru această perioadă”, se arăta în comunicatul CNCF CFR SA.

CFR Călători precizează acum că restricțiile de viteză aplicate pe calea ferată în zona afectată se vor menține în intervalul de valabilitate a Codului Roșu și Portocaliu de vreme severă în vigoare. ”În acest context, CFR S.A. – managerul infrastructurii, aplică restricții de viteză, ceea ce generează întârzieri în circulația trenurilor pe anumite intervale de cale ferată de pe raza Regionalelor CF București, Craiova, Timișoara, Iași, Galați și Brașov. Această măsură aplicată de managerul infrastructurii este obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar și este luată de majoritatea administraţiilor de cale ferată din lume, nu doar din România”, se mai arată în comunicatul operatorului.

Tot aici ni se aduce aminte că instalațiile de climatizare din trenuri pot ceda din cauza temperaturilor extreme: ”Reamintim că în zilele cu temperaturi exterioare caniculare care se înregistrează la nivelul șinei și cutiei materialului rulant, instalațiile de climatizare riscă să nu mai poată asigura răcirea şi să funcţioneze în regim de ventilație”.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole