joi, februarie 20, 2025
spot_img

CFR Călători va contesta licitația pentru trenuri Alstom pe care a pierdut-o la BRM

Licitația pentru trenuri Alstom organizată la Bursa Română de Mărfuri, care a fost câștigată de Interregional Călători, va fi contestată de CFR Călători.

Este vorba de licitația pentru atribuirea de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a contractului de achiziție “Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători”, aferente Contractului de servicii publice lot 2, CSP -L2, pachet prin care vor fi alocate un număr de 13 rame electrice pentru operarea pe patru rute.

Într-un comunicat dat publicității duminică, operatorul feroviar de stat anunță că, în termenul legal, va înainta contestație la Hotărârea comisiei de achiziție prin care a fost declarat câștigător operatorul privat de călători Interregional Călători SRL. Club Feroviar a relatat vineri că licitația cu pricina a fost câștigată de operatorul privat la un ban diferență.

De ce spune CFR Călători că va contesta licitația pentru trenuri Alstom

”Motivul: contestația are în vedere faptul că în conformitate cu ultima ofertă acceptată de către sistemul organizat de către B.R.M, oferta CFR Călători a fost de 24.84 lei/km, și nu 24.99 lei/km, așa cum retine Hotărârea mai sus invocată, preț la care operatorul Interregional Călători SRL nu putea fi declarat, sub nici o formă, câștigător în dauna CFR Călători. CFR Călători, care reprezintă peste 80% din piata de transport feroviar de călători este și singurul operator care a început deja operarea primei rame electrice din primul lot de 12 rame, cu toate problemele inerente începutului de drum, probleme care nu au fost cauzate de CFR Călători, dar pe care compania le-a considerat obligatoriu de a fi depășite în vederea creșterii calității serviciului de transport prin operarea materialului rulant nou care este achiziționat prin diferite programe, de către statul român. În acest sens, CFR Călători a participat și va participa la toate procedurile organizate pentru atribuirea spre exploatare a acestui material rulant nou. Compania va uza de toate căile legale pentru ca acest material rulant nou să fie alocat pentru operare către CFR Călători, cu atât mai mult cu cât se estimează că exploatarea acestuia și condițiile care trebuie să fie îndeplinite, în fapt logistica necesară, precum și calificarea personalului, nu pot fi asigurate în acest moment și nici chiar în viitorul apropiat, de nimeni altcineva în afară de CFR Călători. Din păcate, prin criteriile de calificare pentru participarea la licitație nu se solicită dovezi clare ale capacității de exploatare, remizare, certificare a personalului din punct de vedere al siguranței feroviare pe secțiile ce urmează a fi deservite, ci simple declarații că ele vor putea fi îndeplinite după eventuala livrare. CFR Călători este o companie responsabilă a cărei prioritate este transportul călătorilor pe calea ferată în siguranță și în condiții decente, cu toată subfinanțarea cronică la care a fost supusă în ultimii ani”, se mai arată în comunicatul citat.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole