CFR Călători își crește parcul cu 150 de vagoane în 2019

Compania națională de transport feroviar de călători are planuri de ameliorare a situației relativ critice în care se află, printre care achiziția de automotoare și creșterea parcului disponibil de vagoane.

CFR Călători va lansa cât de curând o licitație de achiziție a până la 10 automotoare diesel, procedură a cărei valoare estimată este de 4,7 milioane euro.

Pe o piață dominată de rame electrice și mai nou de trenuri cu hidrogen, achiziționarea ramelor diesel este totuși un progres, față de situația actuală caracterizată prin deficit de vagoane și locomotive.

CFR Călători a trimis către sistemul de achiziții JUE documentația pentru cumpărarea unei cantități de până la 10 automotoare diesel a spus marți, în prima zi a evenimentului Zilele Feroviare, Valentin Dorobanțu, director general al companiei.

Pe partea de vagoane compania va moderniza în acest an 54 de vagoane, din care 40 au fost livrate iar 14 vor sosi în noiembrie. Parcul de vagoane va ajunge la finele anului la 1000 de unități, „pe plus față de ultimii ani cu 150-200 de vagoane”, a spus directorul.

Investițiile nu sunt însă la nivelul dorit de către conducerea companiei. „Avem bugetate investiții de 50 de milioane euro, o sumă mică comparativ cu necesarul de investiții sau ca pondere în Cifra de Afaceri”, a mai spus Dorobanțu. El mai promite un „upgrade total” la sistemul de ticketing al CFR Călători.

În primele luni ale anului, până acum, s-a înregistrat o creștere cu 7-8% a numărului de călători față de aceeași perioadă din 2018. Pierderea planificată de 430 milioane de lei va fi redusă la 350 milioane de lei, mai spun oficiali ai CFR Călători. Compania are datorii importante la CFR SA, iar gestionarul infrastructurii feroviare pare a fi puțin dispus să preia în conturile sale dificultățile financiare ale operatorilor feroviari, cum ar fi CFR Călători sau CFR Marfă.

Există și riscuri pentru CFR Călători. CFR Infrastructură (CFR SA) vrea să execute CFR Marfă şi CFR Călători pentru datorii de un miliard, respectiv 180 de milioane de lei și a trimis notificări în acest sens. “Nu mai dorim să fim o bancă fără dobândă”, a declarat marţi, Constantin Axinia, directorul CFR SA.

Cea de-a XIV-a ediţie a evenimentului Zilele Feroviare 2019 – Summit-ul de Investiţii Feroviare reunește timp de două zile, într-un eveniment ce integrează o expoziţie specializată, o conferinţă internaţională, precum şi numeroase sesiuni de networking, reprezentanţi ai industriei feroviare şi ai serviciilor suport – companii, specialişti şi autorităţi.

Evenimentul este organizat de Club Feroviar cu sprijinul Asociaţiei Industriei Feroviare din România şi are loc în zilele de 8 şi 9 octombrie la Bucureşti (Hotel Radisson Blu).

Obiectivul principal este analiza completă a pieţei feroviare interne şi internaţionale, în cadrul unui dialog intens între strategii şi experţii sectorului feroviar, ai operatorilor de transport feroviar de călători şi de marfă, ai organizaţiilor internaţionale de profil şi cei ai industriei feroviare.