CFR Călători dă contractul de întreținere a serviciilor informatice. Operatorul național de transport feroviar de călători a acordat pentru al doilea an consecutiv contractul de prestare servicii informatice profesionale de suport și mentenanță pentru echipamentele informatice companiei Amerilex.
CFR Călători a acordat la finele anului trecut un contract de aproximativ de 1,1 milioane lei pentru prestare servicii informatice profesionale de suport și mentenanță pentru echipamentele informatice companiei Amerilex. Este al doilea an în care compania menționată, partener Hewlett Packard Enterprises, primește contractul de servicii, fiind singura care a depus o ofertă la licitație.
CFR Călători dă contractul de întreținere a serviciilor informatice
În 2022, Amerilex a concurat pentru același contract cu firma Dendrio Solutions, reunire a trei companii cunoscute pe piața din România: Bittnet, Gecad Net și Crescendo.
Obiectul contractului îl constituie prestarea, pe baza de abonament lunar, timp de 12 luni, a
serviciilor informatice profesionale de suport și mentenanță de specialitate pentru echipamentele critice din arhitectura centrală a societății.
Obligațiile Amerilex
„Entitatea contractuală are în vedere înlocuirea arhitecturii centrale ce deservește în momentul de față sistemul xSell. Ținând cont de faptul că trebuie asigurată continuitatea procesului de emitere electronică a legitimațiilor de călătorie, deci implicit a funcționării tuturor serverelor, este imperios necesar să se asigure un contract de mentenanță de specialitate până la implementarea în producție a noilor servere. Ca atare, contractul se va înmcheia pe o perioadă de 12 luni, cu posibilitatea finalizării anticipate a prestării serviciilor pentru anumite tipuri de echipamente în momentul în care noua arhitectură va prelua funcționalitatea celei existente în prezent.
Firma Amerilex este deținută de Alexandru Steriu, fost angajat ICE Felix până în 1990, firmă ce a făcut parte dintr-un consorțiu ce a cumpărat ICE felix. Citește mai multe aici pe această temă
Intrarea în vigoare a contractului a fost însoțită de perturbări în funcționarea sistemului.
CFR Călători a informat luni, urmare a necesității efectuării lucrărilor de înlocuire a echipamentelor POS de la automatele kiosk din gări, pe fondul schimbării furnizorului de servicii de plată, începând de marți, 16 ianuarie 2024, ora 00:00 și pentru o perioadă limitată, nu va fi disponibilă cumpărarea de legitimații de călătorie de la aceste automate.
CFR Călători nu a precizat însă ce înseamnă „perioadă limitată”. Totodată, ca urmare a schimbării furnizorului de servicii de internet, a fost întreruptă temporar și funcționarea validatoarelor contactless instalate în trenurile care circulă pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur.