vineri, mai 3, 2024
spot_img

CFR Călători anulează trenuri și unde e viscol, și unde nu. În Moldova se ridică restricțiile

Operatorul feroviar de stat CFR Călători anulează trenuri și în zona Moldovei, unde a fost viscol, dar și spre Pitești și Craiova, unde zăpada nu a creat probleme în circulația feroviară. Anulările au fost anunțate sec, fără a fi prezentat motivul real, care este lipsa automotoarelor.

În zona de est a țării furia iernii s-a domolit marți după-amiază. Astfel, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că pe raza SRCF Galați, pe distanța Mărășești-Tecuci (firul I și firul II), începând cu ora 13:00 s-a reluat circulația automotoarelor fără antemergător.

De asemenea, pe distanța Brăila-Făurei, începând cu ora 13:45 a fost ridicată restricția de viteză de 70 km/oră. Și pe raza SRCF Iași, pe distanța Leșu Ilvei-Poiana Ilvei și Lunca Ilvei-Coșna, la ora 11:33 a fost ridicată restricția de viteză de 50 km/oră.

Pe raza aceleiași regionale, pe linia neinteroperabilă Hârlău-Iași, din cauza condițiilor meteo nefavorabile, în cursul dimineții, trenul R 11404 (operat de Regio Călători) s-a defectat și a fost nevoie de locomotivă de ajutor pentru tractarea acestuia. Însă și acest impediment a fost înlăturat.

Întârzierile înregistrate în circulația trenurilor în această perioadă  sunt cauzate de: restricțiile de viteză introduse în zonele cu vânt puternic, defectările materialului rulant, imposibilitatea manevrării macazurilor (din cauza gerului) sau defecțiuni ale liniilor CF (șine rupte). Personalul CFR SA este activat și intervine operativ în zonele unde se înregistrează probleme și menţine permanent legătura cu dispeceratele operatorilor de transport feroviar atât de călători, cât şi de marfă, şi va transmite operativ măsurile necesare care trebuie luate astfel încât să se asigure continuitate în circulaţia trenurilor, a transmis compania de infrastructură.



Garnituri scoase din circulație din cauza viscolului

În cursul dimineții, CFR Călători a anunțat că din cauza viscolului a anulat circulația mai multor trenuri, astfel:

  • Regio 5551/5550 Pașcani-Târgu Neamț și retur;
  • Regio 6454/6453 Iași-Scânteia și retur;
  • Regio 5471/5472 Bacău-Bicaz-Piatra Neamț;
  • Regio 6502/6501 Iași-Ungheni Prut-Iași;
  • Regio 5462 Piatra Neamț-Bacău și Regio 5461 circulă cuplat cu IR 1858 pe relația Piatra Neamț-Bacău.


Tren anulat pentru că perechea lui a ajuns cu o întârziere de aproape două ore

Fără nicio legătură cu viscolul, un tren din zona de sud a țării a fost anulat în cursul acestei zile. Este vorba de trenul R 8121, care trebuia să circule în relația București Nord (plecare 9,46)-Slobozia Veche (sosire 12,50).

Surse din cadrul operatorului feroviar de stat au declarat pentru Club Feroviar că anularea a fost dispusă ca urmare a lipsei unui automotor disponibil. Cursa ar fi trebuit operată cu automotorul Siemens Desiro de la trenul R 8122, Slobozia (plecare 6,03)-București Nord (sosire 9,19). Numai că acesta din urmă a plecat din Slobozia Veche nu la ora stabilită, ci cu 90 de minute întârziere, care pe traseu s-au transformat în 112 minute. Motivul: nu a fost automotor disponibil, iar cursa a fost asigurată cu cel de la trenul R 8580 Ciulnița-Slobozia Veche. Acesta a ajuns la timp în Slobozia, la ora 7,28, care era însă după cea de plecare a R 8122.

CFR Călători anulează trenuri și pe secția 101, tot din lipsa materialului rulant

Însă anulările nu s-au oprit aici. În cursul după-amiezii, CFR Călători a mai dat publicității un comunicat, prin care se anunță că ”din motive obiective, sunt anulate trenurile RE 9253 și RE 9263 București Nord-Pitești-Craiova și retur. Călătorii care circulă pe această rută vor fi preluați de celelalte trenuri aflate în programul de transport. Totodată, din motive obiective este anulat trenul R 2072 în relația Podu Olt-Râmnicu Vâlcea”.

În zona respectivă nu a fost viscol, ca în Moldova, deci nu iarna a fost de vină. Cum responsabilii CFR Călători nu au comunicat oficial (chiar dacă i-am întrebat) care sunt aceste ”motive obiective” invocate, am aflat noi că, de fapt, de vină a fost tot indisponibilitatea materialului rulant, adică a automotoarelor.

Poate cu totul alta ar fi fost situația dacă conducerea operatorului feroviar de stat s-ar fi preocupat de recuperarea celor șase automotare Siemens Desiro sechestrate de aproape cinci ani la Remarul 16 Februarie, firma lui Călin Mitică.

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole