Electroputere VFU a depus singurele oferte la cele două licitații de modernizare de vagoane ale SNTFC CFR Călători, procedură cu o valoare estimată însumată de aproape 70 milioane de euro, fără TVA. Modernizarea vagoanelor 2076 va fi făcută din fonduri PNRR.
Cele două loturi totalizează 42 de unități și urmează a fi modernizate cu fonduri PNRR.
La prima achiziție, şi anume ”Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2076 și achiziție servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat”, valoarea totală estimată a contractului, care vizează 22 de vagoane, este de 35.151.105 euro.
Citește și Călin Mitică, unica ofertă pentru modernizarea vagoanelor restaurant ale CFR Călători
Se pare că cei doi oameni de afaceri importanți în domeniul reparațiilor de vagoane au decis să își împartă piața. Dacă la vagoanele restaurant ale CFR Călători singira ofertă a fost depusă de firma Remarul 16 Februarie, acum a venit rândul companiei deținute de Gruia Stoica.
La licitația de vagoane 2076 au fost interesate de licitație companiile Remarul 16 Februarie, Atelierele CFR Grivița și Electroputere VFU Paşcani, însă doar ultima a depus ofertă.
Serviciile de mentenanță vor fi pentru 37.788.300 milioane de euro. În stabilirea cantității serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate, exprimată în kilometri, s-au avut în vedere următoarele considerente: pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi și o utilizare anuală de 347 de zile, adică 190.850 km/an; număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 22 de vagoane; durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: nouă ani pentru fiecare vagon.
Modernizarea vagoanelor 2076 pentru transport de biciclete
În ceea ce privește a doua licitație, aceasta s-a intitulat ”Servicii de modernizare vagon seria 2076 în vagon clasa a II-a cu dotări PMR, transport biciclete/schiuri și achiziție servicii de mentenanță vagon modernizat”. În acest caz, valoarea totală estimată a contractului, care vizează 20 de vagoane, este de 31.955.550 de euro.
Aici, singura companie interesată a fost Electroputere VFU Paşcani, care a și depus ofertă. La finele lunii mai, CFR Călători a lansat primele licitații pentru modernizarea de locomotive și vagoane prin PNRR. Valoarea estimată cumulată a celor patru proceduri de achiziție se ridică la 166.274.262,5 euro, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.
Acestea sunt doar primele licitații lansate în cadrul programului finanțat prin PNRR, intitulat ”Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 de vagoane de călători”.
Programul este în întârziere față de țintele asumate. La finele lunii noiembrie a anului trecut, directorul general adjunct al CFR Călători Marcel Litră promitea că până la jumătatea lui 2023 deja vor fi semnate contractele.