CFR Călători a pierdut procesul pe care l-a intentat Autorității pentru Reformă Feroviară și Bursei Române de Mărfuri în legătură cu licitația pentru atribuirea spre operare a celui de-al doilea lot de rame Alstom Coradia.
”Respinge ca neîntemeiată cererea de chemare în judecată. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicarea hotărârii, cererea de recurs urmând a se depune la Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a X-a de Contencios Administrativ şi Fiscal şi pentru Achiziţii Publice, sub sancţiunea nulităţii. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei astăzi, 13.06.2025”, se arată în decizia Curții de Apel București, așa cum apare ea pe portalul instanțelor de judecată din România.
Procedură de atribuire contestată de Traian Preoteasa
La mijlocul lunii decembrie 2024, așa cum am scris atunci, ARF a atribuit al doilea Contract de Servicii Publice (CSP) licitat către Interregional Călători, operatorul privat câștigând operarea celor 13 trenuri Alstom (din care unul de rezervă) la un nivel al compensației cu doar un ban (0,04%) sub cea cerută de CFR Călători.
Astfel, în urma încheierii etapei a II-a alocată pentru tranzacționare, Comisia de analiză si evaluare a ARF a acceptat valoarea cea mai bună obținută electronic și a hotărât adjudecarea și acordarea dreptului de a semna contractul, operatorului economic Interregional Călători.
Pentru pachetul CSP-L2 vor fi alocate 13 rame electrice (12+1 rezervă), materialul rulant nou achiziționat de către ARF prin fonduri europene nerambursabile, ce vor fi folosite pentru prestarea serviciului de transport feroviar public de călători, distribuite pe cele patru rute ale pachetului. Anual, aceste rame vor efectua 14.600 de rute (dus-întors), cu un total de 4.028.408,64 tren-km.
Serviciile din acest al doilea contract vor acoperi rute magistrale electrificate din nord-vestul și centrul țării, contribuind la îmbunătățirea serviciilor feroviare ce deservesc municipiile București, Cluj-Napoca, Brașov, Arad, Timișoara, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc și Deva.
După acest anunț, șeful operatorului feroviar de stat, Traian Preoteasa, a anunțat că va ataca decizia de atribuire. Acum, CFR Călători a pierdut procesul.