spot_img
sâmbătă, octombrie 23, 2021
spot_img

CFR Călători a lansat două licitații pentru reparații la vagoane cușetă, în valoare de 6,4 milioane de euro

Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători a lansat marți dimineață două licitații pentru reparații la vagoane cușetă, în valoare cumulată de 6,4 milioane de euro.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect „Servicii de reparaţie planificată tip RP, rebandajare roți, recondiţionări/înlocuiri de subansamble/piese/materiale constatate pe fluxul de reparaţie ca necesar a fi efectuate, la vagoane cușetă seria 4431”. Valoarea totală estimată a contractului de tip acord cadru ce se vrea a fi încheiat pe o perioadă de doi ani este cuprinsă în intervalul dintre 98.100 și 20.854.532,16 lei.

Cerința minimă pentru participarea la licitație este ca media cifrei de afaceri pe anii 2018, 2019 și 2020 să fie de minimum nouă milioane de lei. De asemenea, operatorii economici ofertanți în procedură vor prezenta o listă a principalelor prestări de servicii similare efectuate în ultimii trei ani, conținând valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent dacă aceștia sunt autorități contractante sau clienți privați. Sintagma servicii similare se referă la servicii în cadrul domeniului de gestionare a materialului rulant feroviar, cum ar fi servicii de întreţinere şi mentenanţã material rulant referitoare la reparaţii vagoane de călători.

Se solicită certificate emise de organisme independente cu privire la standardele de asigurare a calității. Astfel, se va face dovada implementării unui sistem de management al calității în conformitate cu SR EN ISO 9001:2015 sau echivalent.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 9 noiembrie 2021, ora 15:00.



O altă licitație pentru reparații la vagoane cușetă

Tot marți dimineață, în SEAP a apărut anunțul de licitație cu titlul ”Servicii de reparaţie planificată tip RP, rebandajare roți, recondiţionări/înlocuiri de subansamble/piese/materiale constatate pe fluxul de reparaţie ca necesar a fi efectuate, la vagoane cușetă seria 4031”.

Valoarea totală estimată (tot acord cadrul pe doi ani) este cuprinsă între 98.100 și 10.718.789,76 lei. Cerința minimă este ca media cifrei de afaceri pe anii 2018, 2019 și 2020 să fie de minimum 3.570.000 de lei.

Firmele ofertante vor prezenta o listă a principalelor prestări de servicii similare efectuate în ultimii trei ani, conținând valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent dacă aceștia sunt autorități contractante sau clienți privați.

Și în acest caz se solicită certificate emise de organisme independente cu privire la standardele de asigurare a calității (SR EN ISO 9001:2015 sau echivalent).

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 8 noiembrie 2021, ora 15:00.

Ungaria se vrea poarta feroviară de intrare a mărfurilor chineze în Europa
Transportul feroviar de mărfuri chineze oferă oportunități profitabile pentru sistemul feroviar maghiar.

Declarația a fost făcută de Peter Szijjártó, ministrul afacerilor externe și comerțului, la un eveniment al asociației feroviare HungRail, potrivit hungarytoday.hu. Ungaria a început deja renovarea liniei ferate Budapesta-Belgrad în vederea transportării mărfurilor chineze din porturile grecești către Europa prin Ungaria, a declarat Szijjártó într-o declarație a Ministerului de Externe. Deși acel proiect va fi operațional până în 2025, ar fi, de asemenea, „important să atragem traficul feroviar direct de marfă din China către Uniunea Europeană pentru a trece prin Ungaria”, astfel „monetizând” poziția geografică a țării, a spus el.

Un astfel de trafic ar justifica dezvoltarea infrastructurii în nord-estul țării, cum ar fi centrul intermodal aflat deja în construcție la Fenyeslitke, a spus el. Investiția de 12 miliarde de forinți (33,3 milioane EUR) va fi operațională până la sfârșitul anului 2022, a spus Szijjártó. Un alt centru intermodal, planificat în vestul țării, ar fi cheia pentru a ajuta exporturile să ajungă rapid în porturile maritime, a spus el. Szijjártó a salutat din nou construcția unui terminal de containere în Zalaegerszeg, în sud-vestul Ungariei, spunând că facilitatea va atrage investiții suplimentare în regiune. În același timp, Szijjártó a declarat că Europa centrală se află într-un dezavantaj competitiv din cauza lipsei liniilor ferate de mare viteză în regiune. Cooperarea regională urmărește acum construirea de linii de cale ferată care leagă Slovacia, Republica Cehă, Ungaria și Polonia, a spus el. Szijjártó a lăudat transportul feroviar de marfă pentru că a rezistat bine crizei coronavirusului. Acest lucru îl face cu atât mai important pentru Ungaria să-și ia partea sa din traficul în creștere, a spus el.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole