spot_img
vineri, septembrie 30, 2022
spot_img

CFR Călători a selectat firma care să îi facă rezervări internaționale ale biletelor

Operatorul național de transport feroviar călători, CFR Călători a desemnat zilele trecute asocierea CITUS/Supra informatika/ZDRUŽENJE SEESARI (asociere croato-slovenă) drept câștigătoare a licitației pentru selecția unui operator care să emită bilete în trafic internațional.

Valoarea contractului ce va fi semnat este de 899,6 mii euro, potrivit unui anunț de atribuire disponibil aici in SEAP.

Licitația a fost contestată de firma cehă CD Informacni Systemy. Contestația firmei a fost respinsă în data de 7 iulie, ca urmare a faptului că firma cehă nu a depus cauțiunea și nici nu și-a motivat de drept acțiunea sa.

Durata contractului este de 57 de luni. Firmele câștigătoare au sarcina să pună la punct un sistem de rezervare compatibil cu cel al minimum 19 alte companii europene, care să permită 100.000 de rezervări pe zi și 50 de interogări pe secundă, fără blocaje.

Emiterea biletelor de tren internaționale se face pe platforma Deutsche Bahn

Atât prin canalul direct de vânzare (birourile de vânzare din staţii/agenţii CFR), cât şi prin canalul online, CFR Călători utilizează sistemul electronic de vânzare RoTicket. Acest sistem include şi o interfaţă specifică (RoTicket/EPA) de conectare la sistemul internaţional de rezervare EPA al DB (Deutsche Bahn – calea ferată germană), CFR Călători având calitatea de partener EPA, cu zona proprie din sistemul de rezervare denumit ”sistemul de rezervare EPA/CFR (0053)”.

În principal, prin sistemul de rezervare EPA/CFR se asigură: alocarea şi găzduirea locurilor la trenurile internaţionale cu plecare/sosire din/în România, procesul de vânzare a biletelor internaţionale cu rezervare inclusă şi a rezervărilor de locuri în traficul internaţional şi gestionarea contingentelor de locuri pentru ofertele speciale. În plus, pentru realizarea procesului de rezervare şi de vânzare a prestaţiei internaţionale solicitată, sistemul de rezervare EPA asigură interconectarea cu alte sistemele de rezervare feroviare europene, iar fiecare prestaţie vândută se înregistrează electronic într-o aplicaţie specifică prin care se realizează decontul internaţional (repartizarea, între transportatorii implicați, a cotei părţi cuvenite din preţul prestaţiei vândute).

DB vrea să închidă la anul sistemul de rezervare EPA

Achiziţia serviciilor se realizează în contextul în care Deutsche Bahn (DB) a decis să închidă în 2023 sistemul de rezervare EPA.

Sistemul de rezervare EPA (Elektronische Platzreservierungs Anlage) este dezvoltat și găzduit de Deutsche Bahn (căile ferate din Germania). Acest sistem – folosit de 14 țări, inclusiv Germania, Austria și Slovenia – își va înceta funcționarea din cauza implementării noii platforme de ticketing a DB, Vendor. Deși introducerea planificată a acestui nou sistem în 2021 a fost amânată de ceva vreme, nu este prevăzută o dezvoltare ulterioară a APE.

În plus, nu va exista suport pentru unele funcții specifice și este de așteptat ca funcția generală a EPA să se deterioreze în timp. Țările care utilizează EPA vor fi astfel forțate să aleagă unul dintre sistemele alternative sau să dezvolte noi soluții special adaptate. Un nou sistem eficient de rezervare și emitere a biletelor este esențial pentru funcționarea unui operator feroviar de călători.

Emiterea prin sistemul electronic RoTicket a legitimaţiilor internaţionale de călătorie şi a rezervărilor aferente de locuri, pentru o călătorie internaţională, se efectuază printr-un sistem informatic complex, compus din: echipamente IT, echipamente de transmisii de date şi aplicaţiile (software) aferente vânzării. Acest sistem, care se află în exploatare din anul 2010, a fost continuu dezvoltat conform standardelor internaţionale din domeniu şi funcţionează fără întrerupere (în regim 24×7) pentru asigurarea vânzării legitimaţiilor de călătorie internaţionale şi a rezervărilor.

Ultimele Articole