miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

CFR Călători a dat în judecată un cioban și a pierdut procesul

CFR Călători a cerut în instanță redeschiderea unei anchete în cazul unei distrugeri. Mai exact, în cazul avarierii unei locomotive, care a lovit o turmă de oi, la Crăciunelu de Jos, în urmă cu patru ani. CFR Călători a cerut unui cioban daune de aproximativ 10 mii euro.

În urma impactului dintre locomotivă și animale, locomotiva a fost avariată, dar și oile au fost spulberate iar părți din ele au fost imprăștiate pe o bună parte a căii ferate, potrivit alba24.ro.

Reprezentanții CFR Călători l-au indicat drept vinovat pe ciobanul și proprietarul turmei de oi. Deși cazul a fost închis de procurori, CFR Călători a cerut redeschiderea dosarului penal. Drept urmare, un nou proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Blaj, iar în data de 15 ianuarie 2025 o decizie a fost dată în acest caz.

CFR Călători a cerut în instanță redeschiderea unei anchete în cazul unei distrugeri. Mai exact, în cazul avarierii unei locomotive, care a lovit o turmă de oi, la Crăciunelu de Jos, în urmă cu patru ani. În urma impactului dintre locomotivă și animale, locomotiva a fost avariată, dar și oile au fost spulberate iar părți din ele au fost imprăștiate pe o bună parte a căii ferate.

Accidentul feroviar a avut loc pe 15 noiembrie 2020. Ciobanul se întorcea atunci cu oile de la adăpat, dar în drumul său trebuia să treacă peste calea ferată, pe la trecerea de la Dunărița.

Când a ajuns în dreptul trecerii de cale ferată semnalele luminoase s-au pus funcțiune, ciobanul a oprit turma și a așteptat ca trenul să treacă, însă nu a trecut nici un tren.

După ce semnalele s-au oprit acesta a mânat oile pentru a traversa calea ferată, dar imediat s-au reactivat semnalele acustice și luminoase. Atunci a văzut că se apropia un tren. Deși a încercat să grăbească turma de oi, trenul a lovit partea din spate a turmei. Trenul în cauză era trenul internațional care circulă pe ruta Viena -București.

Bucăți de animale împrăștiate pe 200 de metri

În urma impactului, plugul locomotivei trenului IR 347/2 prezenta avarii vizibile, dar şi urme de resturi de animale (lână, bucăţi de came, sânge, etc). Urmele de resturi de animale se regăseau şi pe o lungime de aproximativ 200 de metri, pe lângă terasamentul căii ferate şi pe ansamblul roţilor locomotivei, au notat magistrații.

În timpul anchetei, proprietarul turmei de oi a dat o declarație în care a explicat cum s-a produs accidentul. ”În jurul orei 10,00, în timp ce se întorcea cu turma de 350 de oi de la adăpat, în momentul în care a ajuns la trecerea la nivel cu calea ferată Dunărița, a observat că sunt în funcțiune semnalele luminoase care interzic trecerea, fără ca cele acustice să funcționeze.

Acesta relatat că se afla în mașină, în fața turmei și a oprit mașina, s-a dat jos, iar turma de oi s-a oprit în spatele mașinii și a așteptat trecerea trenului. După aproximativ 2 minute semnalele luminoase s-au oprit, moment în care a mai așteptat 15 secunde să se asigure că poate să traverseze calea ferată și văzând că nu trece niciun tren, aflându-se lângă mașină, a dat după oi ca acestea să treacă calea ferată, după care a urcat în mașină și a așteptat să treacă turma ghidată de câini.

Detalii suplimentare pot fi găsite pe site-ul publicației în cauză care notează că în final ciobanul a avut câștig de cauză în fața companiei conduse de Traian Preoteasa.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole