spot_img
luni, decembrie 6, 2021
spot_img

CFR a suspendat licitațiile pentru modernizarea Caransebeș – Timișoara

CFR a suspendat zilele trecute două licitații în valoare totală de aproape 3,2 miliarde lei, în urma unor contestații depuse de firma italiană Webuild (fostă Salini Impregilo, companie care controlează și Astaldi).

Potrivit anunțurilor furnizate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, depunerea ofertelor se amână pentru 22 noiembrie, de unde acestea trebuiau depuse până pe 19 octombrie 2021.

Amânarea termenelor a fost solicitată de Salini Impregilo (actuală Webuild) în două contestații formulate de firma autohtonă de avocatură Țuca Zbârcea & Asociații.

Care sunt cauzele contestației

Contestația a fost formulată împotriva răspunsurilor consolidate la solicitări de clarificări ale companiei italiene. Contestațiile au fost formulate la data de 14 octombrie. Avocații italienilor au cerut suspendarea procedurii până la soluționarea contestației lor, anularea parțială a răspunsului consolidat primit de la CFR SA și obligarea autorității contractante la decalarea termenului limita de depunere a ofertelor și la obligarea CFR să dea răspunsuri corecte complete în concordanță cu prevederile legale.

Italienii argumentează contestațiile prin faptul că CFR ar fi modificat documentația de licitație prin răspunsuri formulate la solicitările participanților. Aceste noi condiții ar presupune timp suplimentar pentru depunerea și elaborarea ofertelor. CFR ar obliga participanții să includă în oferte costuri care legal nu pot fi incluse în acestea sau care provin din actualizarea normativelor care la acest moment nu pot fi prevăzute.



Ce presupune modernizarea

Traseul este împărțit în două loturi, ambele suspendate, și anume Caransebeș – Lugoj (40 km) și Lugoj – Timișoara (54 km).

Pe traseul existent, calea ferată este simplă (cu excepția intervalului Zăgujeni-Căvăran, unde este cale dublă), electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălțimi între 0 și 6 metri, cât și în debleu cu adâncimi între 0 și 2 metri.

Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include:

• Îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră;

• Modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice;

• Modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

• Înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple;

• Dublarea liniei pe toată lungimea;

• Înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;

• Ridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;

• Construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

• Construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord;

• Montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;

• Instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

• Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;

• Înlocuirea echipamentelor linie de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA;

• Montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Valoarea lucrărilor

Valoarea totală estimată a contractului este de 3,18 miliarde de lei, echivalentul a aproximativ 645 milioane de euro. Contractul este împărțit în două loturi, după cum urmează:

  1. ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 1 Caransebeș – Lugoj” Valoarea estimată fără TVA: 1,43 miliarde de lei.
  1. ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 2 Lugoj – Timișoara Est” – Valoarea estimată fără TVA: 1,74 miliarde de lei.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole