CFR a stabilit consultantul pentru modernizarea Lugoj – Timișoara
Contract semnat în noiembrie
Contractul pentru modernizarea liniei ferate Lugoj-Timișoara Est a fost semnat la finele lunii noiembrie. Contractul are o valoare de 1,91 miliarde de lei, echivalentul a aproximativ 388 de milioane de euro și este aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
FCC Construccion va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/oră pe secțiunea Lugoj-Timișoara Est (lotul 2), în lungime de 54,13 km, lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, în cinci halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 14 poduri și 39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.
De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii LUGOJ – TIMIȘOARA EST sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
►Cinci pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare;
►Două pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin;
►Un pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului);
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m;
► rampe de încărcare-descărcare în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Remetea Mare.
Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
- îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
- modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
- modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- dublarea liniei (în funcție de condițiile de relief);
- lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
- lucrări pentru ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
- montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
- instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
- montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.