spot_img
duminică, ianuarie 29, 2023
spot_img

CFR a semnat cu RailWorks contractul de electrificare pentru Aghireș – Poieni

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din Arcada Company și SC Alstom Transport SA, au semnat contractul de electrificare pentru Aghireș – Poieni, în valoare de 1,53 miliarde lei.
Acest contract prevede elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Aghireș – Poieni, respectiv lotul 2 din “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ.
Lucrările vor fi finanțate cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Contractul de electrificare pentru Aghireș – Poieni include două tuneluri

„Am semnat astăzi contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii Aghireș – Poieni (Lotul 2), un traseu în lungime de 36,5 km, cu două tuneluri, de 298 m, respectiv 320 m, la care se adaugă alte importante lucrări de artă și construcții civile noi, inclusiv obiective de utilitate publică și feroviară, care vor contribui semnificativ la atingerea scopului general al acestui mare proiect de dezvoltare a rețelei feroviare din nord-vestul țării, între Cluj-Napoca și Episcopia Bihor”, a declarat miercuri Ion Simu-Alexandru, director general al CFR SA.

Valoarea contractului (proiectare și execuție) este de 1,53 miliarde de lei, iar finanțarea va veni din fonduri nerambursabile PNRR. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni (șase luni proiectare și 36 de luni execuție).

Obiectivele lucrărilor sunt:
  • electrificarea și modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune în lungime de 36,53 km;
  • lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltele de mișcare Stana și Brăișoru și în punctele de oprire – Aghireș, Jebuc și Bologa;
  • modernizarea lucrărilor de artă – 3 poduri, 67 podețe, 2 tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II).
Vor fi executate un pasaj superior și un pasaj denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară,
implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R).
Ca obiective de utilitate publică și feroviară figurează:
► pasaj pietonal subteran la Huedin (construcție nouă);
► clădire nouă de călători în stația Poieni;
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 11,748 km;
► rampă de încărcare-descărcare în stația Huedin;
► substație nouă de tracțiune în zona stației Poieni.
Obiectivul general al contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiective specifice:
►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson;
►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare);
►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
►modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
►maximizarea capacității de tranzit;
►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare;
►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
►modernizarea echipamentului de telecomunicații.
Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Ultimele Articole