joi, iunie 27, 2024
spot_img

CFR a lansat Trenurile Soarelui, cu Grindeanu la bord – Galerie FOTO

CFR Călători a dat startul programului estival de transport „Trenurile Soarelui” 2024. La eveniment a participat, în premieră, și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. O altă premieră o reprezintă vagoanele modernizate de CFR.

În data de 4 iunie, la prânz, ministrul Grindeanu s-a urcat în tren, însă garnitura a stat pe loc. El a promis însă că pe 14 iunie va merge cu trenul la Constanța, alături de Traian Preoteasa și de jurnaliști.

De când este ministru al Transporturilor, nimeni nu l-a văzut pe Sorin Grindeanu în tren. El susține însă că acum doi ani a mers cu trenul de la București la Sinaia și că a plătit biletul cu cardul, cu toate că are autorizație CFR.

Sorin Grindeanu mergea cu “nașul” în tinerețe

Grindeanu s-a ținut de cuvânt și a fost prezent la lansarea „Trenurilor Soarelui”, alături de soție și fiica sa. Mai mult, a ținut morțiș să-i arate „nașului” că a plătit toate cele trei bilete.

Ministrul a mărturist că în tinerețe nu prea plătea biletul de tren.

„Erau acei ani după ‘90. Eu sunt din Caransebeș, săptămânal, mergeam la sfârșit de săptămână acasă la părinți, de la Timișoara, student fiind și era acea, hai să zic, haiducie de început de ani ‘90, în care nici nu știam foarte bine nici eu, nici colegii mei, dacă există casă de bilete. Lucrurile s-au schimbat și asta e foarte bine. Doar că atunci când plătești, e normal să ai și cerințe”, a spus Grindeanu.

IC 538 a ajuns fără întârziere, iar Sorin Grindeanu s-a declarat mulțumit.

„A ajuns la timp, în 2 ore și 7 minute. Dacă discutăm de CFR, ceea ce s-a întâmplat azi este o picătură într-un ocean, dar vom pune pe roate și acest transport, vom avea un transport verde. Încurajez transportul pe această rută, este una modernizată. Mi-aș dori să fie un lucru normal”, a declarat Grindeanu.

Ministrul spune că există însă și loc pentru îmbunătățiri.

„Se poate mai repede, şi în condiţii decente! După cum am promis, am călătorit cu trenul spre litoral. Mai sunt multe de făcut pentru transportul feroviar şi sunt foarte conştient de necesitatea continuării investiţiilor. Este doar un pas spre o normalitate pe care ne-o dorim fiecare dintre noi cu privirile la serviciile de transport public”, a afirmat Sorin Grindeanu, vineri.

Ce promite Grindeanu

„Mai mult confort şi siguranţă în călătoriile pe calea ferată vor aduce treptat cele 119 trenuri autopropulsate şi 16 locomotive noi, achiziţionate de ARF prin fonduri europene (PNRR, PT, CEF), dar şi cele 139 de vagoane şi 75 de locomotive care sunt acum în proces de modernizare, în baza unor contracte (finanţate prin PNRR) încheiate de CFR Călători.

Estimez că în această toamnă va fi dat în circulaţie primul tren modernizat (format dintr-o locomotivă şi 12 vagoane), iar până la sfârşitul anului va circula cu călători şi primul tren nou.

Pentru a crea imaginea completă a dezvoltării transportului feroviar, în următorii ani vreau să mai aduc o clarificare: cele 119 trenuri noi autopropulsate au o configuraţie asemănătoare cu a garniturilor de metrou şi reprezintă practic echivalentul a aproximativ 450 de vagoane şi 119 locomotive”, a detaliat ministrul Transporturilor.

6 vagoane modernizate de CFR

La lansare au fost prezentate patru astfel de vagoane, însă acestea vor fi prezente doar pe trenurile InterCity și vor fi folosite și pe alte rute.

CFR dispune în acest moment de șase astfel de vagoane, modernizate la SC Atelierele CFR Grivița, prin programul investițional derulat în regim propriu. Proiectul de modernizare al celor șase vagoane este în valoare de 22,1 milioane de lei, din fonduri proprii.

Ce dotări au vagoanele modernizate

  • mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile, asemenea celor din avion;
  • dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență;
  • sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât in interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului;
  • sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător);
  • uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectiva (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou);
  • instalație de climatizare;
  • prize 230V pentru fiecare scaun și prize cu încărcare USB;
  • iluminare cu led adaptiv în funcție de intensitatea luminii exterioare;
  • toalete ecologice;
  • viteza maximă de circulație 200 km/h.

Trenurile Soarelui 2024: Câte trenuri și cât durează

Turiștii vor avea la dispoziție 30 de trenuri ce vor asigura zilnic legături directe din toată țara cu staţiunile de la Marea Neagră și cu Delta Dunării până la data de 7/8 septembrie 2024.

Toate regiunile ţării vor fi conectate în perioada verii cu destinaţiile de vacanţă cele mai căutate de pe litoralul românesc, CFR Călători oferind tuturor posibilitatea de a călători fie cu trenurile directe dinspre Arad, Deva, Timișoara Nord, Reșița Nord, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, Buzău, fie prin asigurarea unei conexiuni rapide din București Nord prin intermediul trenurilor care circulă într-un orar cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord – Constanța și retur. Astfel, timp de trei luni, vor circula:

  • 30 de trenuri directe (15 dus/15 întors, inclusiv ramurile aferente), din care 14 trenuri (7 dus/7 întors) au ca destinație/plecare Mangalia;
  • 36 de trenuri (18 dus/18 întors) vor asigura legătura Capitalei cu litoralul și retur: 15 perechi din București Nord (din care 9 perechi trec și prin București Băneasa), 2 perechi numai din București Băneasa și 1 pereche din București Obor;
  • Pentru călătoria spre Delta Dunării, din 15 iunie 2024, trenurile IR 1981/ R 8653 și R 8656/ IR 1982 vor asigura zilnic legătura directă București Nord – Tulcea Oraș și retur pe întreaga durată a sezonului. De asemenea, în Medgidia va fi asigurată zilnic conexiunea spre Tulcea Oraș și retur cu trenuri dinspre Capitală sau Constanța.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole