spot_img
miercuri, septembrie 28, 2022
spot_img

CFR a demarat licitația de modernizare a primelor două loturi din Cluj Napoca – Oradea

Anunțul a fost făcut vineri in cadrul unei mese rotunde de către directorul general CFR SA, Ioan Pintea.

La evenimentul organizat de situl dcnews.ro, dedicat situației căii ferate din România, a participat și primarul Clujului, Emil Boc.

Pintea a ținut să îl informeze pe acesta că licitația pentru modernizarea primelor două loturi ale legăturii feroviare Cluj -Oradea, anume Cluj – Aghireș și Aghireș – Poieni a fost urcată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). „Știu, am văzut” i-a răspuns Emil Boc deși licitația nu apare încă în motorul de căutare al SEAP.



Explicația poate fi faptul că înainte de a demara aceasta trebuie verificată ex-ante de către ANAP – Autoritatea pentru Achiziții Publice.

Linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are lungimea totală de 166,216 km, fiind cuprinsă între km 500 + 608 (semnal Cap X, Stația CF Cluj-Napoca) şi km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor şi km 7+100 = Frontiera Ungară).

Valoarea estimată propusă Guvernului de către Ministerul Transporturilor este de 9,49 miliarde de lei, investiția urmând să se deruleze pe parcursul a patru ani din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat.

Citește mai multe detalii despre această linie într-un articol apărut pe Club Feroviar, după aprobarea indicatorilor economici de către Guvern.

 

Ultimele Articole