spot_img
miercuri, august 10, 2022
spot_img

CERCETARE. Un zbor din trei ar putea fi înlocuit confortabil de trenuri

O treime dintre cele mai aglomerate zboruri pe distanțe scurte din Europa au alternative de tren sub șase ore, în timp ce multe călătorii ar putea fi ușurate dacă ar fi efectuate cu trenul. Concluzia aparține organizației de mediu Greenpeace care solicită UE să interzică zborurile pe distanțe scurte și să facă alternativele trenurilor accesibile tuturor.

Cercetarea a fost derulată de think-tank-ul OBC Transeuropa (OBCT), fiind comandată de Greenpeace. Concluziile susțin cererea Greenpeace ca UE să interzică zborurile pe distanțe scurte în cazul în care există o alternativă de tren sub șase ore și să adopte măsuri pentru a face alternativele trenurilor de zi și de noapte din Europa mai accesibile pentru toți.



Industria aviației este una dintre cele mai dăunătoare climei și cele mai nedrepte industrii de pe pământ. În loc să continue să sprijine poluatorii importanți, cum ar fi companiile aeriene și aeroporturile, banii publici ar trebui să fie direcționați către alternative mai ecologice și mai eficiente, cum ar fi trenurile. Analiza noastră arată că o treime din zborurile pe distanțe scurte au trenuri alternative sub șase ore în UE. Factorii politici europeni și țările ar trebui să interzică zborurile pe distanțe scurte oriunde există deja o alternativă viabilă și să investească în calea ferată pentru a crea un sistem de transport european care să fie bun pentru planetă, în același timp accesibil și accesibil tuturor”, a declarat un responsabil Greenpeace.

Peste 200 de zboruri analizate

Cercetarea a analizat cele mai aglomerate 150 de zboruri pe distanță scurtă din UE și cele 250 de cele mai aglomerate zboruri pe distanță scurtă din Europa (UE, Regatul Unit, Norvegia și Elveția), precum și rute care implică Franța, Germania, Italia, Spania, Belgia, Țările de Jos și Austria (conexiunile insulelor nu au fost analizate decât acolo unde există legătură cu trenul, ca în Sicilia).

Câteva dintre principalele constatări ale studiului:

34% (51) dintre cele 150 de zboruri pe distanțe scurte cele mai aglomerate din UE au alternative de tren sub șase ore

29% (73) dintre cele 250 de zboruri pe distanțe scurte cele mai aglomerate din Europa (UE, Norvegia, Elveția și Regatul Unit) au alternative de tren sub șase ore

Doar 27% (41) din cele 150 de zboruri din UE cele mai aglomerate au alternative directe de tren de noapte în 2021 Din 2019, călătoria peste granițe cu trenul în Europa a devenit extrem de dificilă. În țări precum Spania, Portugalia, Franța și Italia, trenurile de noapte au fost anulate, în timp ce serviciul s-a îmbunătățit pe mai multe rute internaționale precum Bruxelles-Viena, Stockholm-Berlin și Amsterdam-München.

Trenurile de noapte, căutate

Un procentaj de 62% dintre europeni susțin interzicerea zborurilor pe distanțe scurte, conform unui sondaj realizat de Banca Europeană de Investiții (BEI) și o mare majoritate a oamenilor din Germania (63%), Franța (72%), Polonia (73%). ), Spania (80%) și Țările de Jos (65%) vor să ia mai multe trenuri de noapte, la costuri rezonabile. Studiul Greenpeace include o hartă interactivă a Europei unde oricine poate adăuga rutele de tren pe care și-ar dori să le vadă create sau îmbunătățite.

Greenpeace a calculat că doar interzicerea celor mai aglomerate zboruri pe distanțe scurte din UE și trecerea la calea ferată acolo unde există deja o conexiune feroviară sub șase ore ar economisi 3,5 milioane de tone de CO2e pe an. Dacă țările adaugă noi conexiuni și servicii de tren de zi și de noapte, vagoane și șine mai bune, îmbunătățesc accesibilitatea pentru toți și fac biletele mai ieftine, Europa ar putea înlocui aproape toate primele 250 de zboruri pe distanțe scurte și ar putea economisi aproximativ 23,4 milioane de tone de CO2 pe an, la fel de mult ca emisiile anuale de CO2 ale Croației.

În ultimele decenii, aviația a fost sursa cu cea mai rapidă creștere de emisii de gaze cu efect de seră (GES) în Europa (+29% între 2009 și 2019 în UE), iar industria estimează că va atinge nivelurile de trafic aerian pre-COVID până în 2024, dublându-se. traficul aerian la nivel global până în 2037.

Zborul Madrid Barcelona, de nouă ori mai poluant decât trenul

Zborurile sub 1.500 km sunt responsabile pentru 25% din emisiile de CO2 ale aviației europene. Deși zborurile pe distanțe lungi reprezintă cea mai mare parte a emisiilor din aviație, multe zboruri pe distanțe scurte pot fi deja înlocuite cu trenuri, ceea ce duce la reducerea imediată a emisiilor de CO2. Zborul Madrid-Barcelona, ​​de exemplu, este unul dintre cele mai aglomerate zboruri din Europa și cea mai aglomerată din Spania. Cu toate acestea, zborul pe această rută emite de până la nouă ori mai mult CO2 decât un tren pe aceeași rută, care acoperă distanța în 2,5 ore, mai rapid decât durata totală a călătoriei cu avionul.

Ca parte a Strategiei de mobilitate inteligentă și durabilă, Comisia Europeană s-a angajat să facă călătoriile colective sub 500 km „neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon”. Cu toate acestea, pragul nu se aplică multor zboruri pe distanță scurtă care pot fi efectuate cu trenul în mai puțin de șase ore, iar propunerea Comisiei nu respectă măsuri obligatorii care vor reduce călătoriile aeriene și vor transfera pasagerii către trenuri pe termen scurt. Se așteaptă ca Comisia Europeană să adopte un plan de acțiune privind transportul feroviar transfrontalier și pe distanțe lungi până la sfârșitul anului 2021.

Ultimele Articole