Intr-un document de pozitie comun publicat saptamana trecuta, CER si UNIFE fac apel la comisarii responsabili pentru Uniunea Energetica, Actiune Climatica si Energie, si Transport, Vicepresedintele Šefčovič, Comisarul Cañete si Comisarul Bulc, sa promoveze calea ferata ca si coloana vertebrala a mobilitatii durabile si interconectivitatii cu alte moduri de transport cu emisii de carbon reduse, in Comunicarea viitoare privind decarbonizarea transportului.
„Europa trebuie sa isi reduca dependenta de combustibili fosili importati si sa se indrepte catre o economie cu emisii de carbon reduse si o eficienta energetica ridicata. Sectorul de transport are un potential nestirbit de eficientizare a energiei si de reducere a emisiilor. Transportul feroviar, fiind un mod de transport care necesita un consum redus de petrol si cu emisii scazute de carbon, este foarte important pentru realizarea reducerilor masive ale emisiilor de transport, pentru reducerea dependentei de petrol si pentru combaterea congestiei in orase”, a declarat Directorul Executiv al CER, Libor Lochman.
Sectorul feroviar este dedicat sa continue reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera prin extinderea electrificarii, precum si imbunatatirea eficientei sale energetice prin cercetare si inovare. Astfel, calea ferata ar trebui sa joace un rol cheie in strategia Comisiei Europene cu privire la decarbonizarea transportului.
Sectorul feroviar confirma, mai ales, sustinerea sa fata de obiectivul stabilit in Cartea Alba a Transportului din 2011, si anume obiectivul de reducere cu 60% a emisiilor de transport pana in 2050 comparativ cu nivelul din 1990 si sugereaza adaugarea unui obiectiv obligatoriu pentru 2030. Aceste tinte sunt cu atat mai relevante in lumina ambitioaselor obiective climatice globale stabilite in timpul conferintei COP21 de anul trecut din Paris.
„Industria feroviara sustine in totalitate obiectivul Comisiei Europene de reducere a emisiilor de transport si asteapta obiectivele ambitioase si masurile legislative ale Comunicarii viitoare. Schimbul modal catre calea ferata, care este cel mai durabil mijloc de transport, ar trebui sa fie fundamentul oricarei strategii de transport privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon”, a declarat Directorul General al UNIFE, Philippe Citroën.
Foto: (c) ÖBB/Philipp Horak