spot_img
sâmbătă, septembrie 24, 2022
spot_img

Noul primar nu vrea să mai construiască Centrul intermodal Bistrița, finanțat din bani europeni

Primarul ales al Bistriței, Ioan Turc, nu vrea să mai construiască Centrul intermodal Bistrița, investiție finanțată din bani europeni.

Centrul intermodal Bistrița

Ioan Turc, care a câștigat fotoliul de primar cu sprijinul PNL și USR, a catalogat drept o ”bazaconie” sistemul de corelare a transportului public urban cu cel extern și cu transportul feroviar de călători cu baza pe platforma deasupra liniilor ferate.

Centrul intermodal, cu finanțarea asigurată din fonduri europene în valoare de 8,8 milioane de euro, era considerat de fostul edil Ovidiu Crețu (PSD) drept ”un proiect major” ce poate fi realizat până în 2022.

Întrebat într-o emisiune la o televiziune locală ce va face cu acest proiect, primarul ales Ioan Turc a răspuns: ”Mă bucur pentru faptul că Centrul intermodal încă nu este atribuit ca lucrare propriu-zisă. Prima consultare publică extinsă – voi gândi modul în care voi face acest lucru fiindcă are un caracter de urgență – o voi face cu privire la această investiție. Le voi explica oamenilor cât se poate de bine și cu maximă transparență ce presupune acea investiție care, din punctul meu de vedere, mutilează acea zonă a orașului. În situația în care bistrițenii vor spune NU, sunt dispus să pierdem acei bani europeni decât să povocăm un inconvenient major pentru oraș, un inconvenient pe care generații de oameni îl vor simți. Banii din bugetele local și național, dar și banii din fondurile europene trebuie folosiți pentru oameni, și nu împotriva lor. Bazaconia aceea numită Centru intermodal e de fapt o agresiune împotriva bistrițenilor și nu doar pentru cei care locuiesc în zonă. Zona Gării e căutată, circulată, de foarte mulți oameni”, a spus Ioan Turc.

Centrul intermodal Bistrița ar asigura conexiunea transportului auto cu cel feroviar

Centrul intermodal Bistrița presupune realizarea unei stații de transport intermodal, supraterană, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV – strada Gării, strada Rodnei, Aleea Trandafirilor și zona de NE – strada Tărpiului și strada Industriei.

Această platformă ar urma să includă și o clădire cu rol de terminal intermodal, va servi transportul public local și cel extern și va asigura conexiunea cu stația CFR Bistrița Nord, informează site-ul local Timponline.ro.

Ultimele Articole