Cele două trenuri noi Alstom au fost atacate cu pietre, acestea prezentând geamuri sparte, părți îndoite, vopsea sărită la caroserie.
„Atacurile” au avut loc pe traseul parcurs de cele două trenuri din poligonul de testare de la Făurei la remiza acestora de la Grivița. „Oficialii au o evaluare a pagubelor în calcul, dar dincolo de suma pagubei rămâne un obicei extrem de întâlnit și de periculos pentru care pare că nu există leac”, arată Euronews într-un reportaj disponibil aici.
„Nu știu cum se poate rezolva, ține de gradul de civilizație al oamenilor. Presupun că sunt niște copii teribiliști, nu-mi imaginez că un om matur poate să facă așa ceva. Cert este că fiecare eveniment de acest gen induce timpi suplimentari plus pagube materiale. E păcat, România se află în prim program de echipare, primul cu trenuri electrice din istoria României, cel mai mare”, spune Gabriel Stanciu, director general Alstom Transport.
Deși aceste gesturi de vandalism sunt dese, Poliția Română pare a nu se ocupa de acesta cu interes sporit. Au fost depistate prea puțin cazuri de persoane care au vandalizat trenurile. Uneori a fost pusă în pericol chiar integritatea fizică a călătorilor.
În ianuarie 2023 a avut loc un incident şocant, la câţiva kilometri de Botoşani. O femeie de 54 de ani se afla într-unul dintre vagoanele trenului Bucureşti-Botoşani. La un moment dat, după ce a părăsit gara din Leorda, garnitura de tren a fost atacată cu pietre de undeva din câmp. Unul dintre bolovanii de mari dimensiuni a nimerit un geam în dreptul pasagerilor dintr-un vagon. Piatra de mari dimensiuni a trecut la câţiva centimetri pe lângă capul ei şi a aterizat între scaune. Aceasta a fost rănită de câteva cioburi care au zburat din geam şi i-au atins faţa.
Citește Un tren a fost atacat cu pietre, iar o femeie a fost rănită. Poliția îl caută pe huligan